aktualności | opinie o nas
dodaj   poleć  napisz
 
baza materiałów publikacje Celestyn Freinet pomoce  
 • baza materiałów 1966 / 79
 • publikacje 96 / 55
 • Celestyn Freinet 73
 • kalendarz 8
 • techniki plastyczne 29 / 141
 • kolorowanki 220
 • nasza galeria 312
 • galeria zdjęć 607
 • katalog haseł 96
baza materiałów > kącik nauczyciela
Kategoria: KĄCIK NAUCZYCIELA
Podkategoria: INNOWACJE PEDAGOGICZNE - PROPOZYCJE
KAŻDE DZIECKO POTRAFI RYSOWAĆ
PROPOZYCJA INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ
Autor: Izabela Mitręga

poprzednia strona -   5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15   - następna strona


7.4 RADOŚĆ TWORZENIA

Rozdział przeznaczony dla dzieci, które kształcą wyobraźnię twórczą i odtwórczą oraz wyzwalają twórczość spontaniczną. Rozdział ten umożliwia dokonywanie doświadczeń z dostępnym materiałem podczas pracy różnymi technikami plastycznymi.

Dla dzieci tworzenie prac plastycznych jest bardzo ważne. Dzięki temu nie tylko ćwiczą sprawność manualną, ale także uczą się dokładnej obserwacji. Rysunki są też dla dzieci środkiem wyrazu pozasłownego. Poprzez prace plastyczne dają wyraz temu, co je martwi, cieszy, smuci i zajmuje. Przy okazji ćwiczą postrzeganie zmysłowe oraz spostrzegawczość.

Rysowanie wzmacnia u dzieci poczucie pewności siebie, przekonują się, że potrafią coś same stworzyć.

Dużą wartość dla dzieci mają zajęcia grupowe, podczas których nabywają umiejętności pójścia na kompromis, koordynacji planów i pomysłów, współpracy. Wtedy nawzajem chwalą i podziwiają swoje prace. Dzieci bardziej zdolne i sprawne manualnie pomagają mniej zdolnym, co wpływa korzystnie na wzajemne kontakty społeczne. Dla wielu zapał kolegów staje się znakomitym bodźcem do własnej aktywności, zachęca je do działania oraz dodaje odwagi.

Jeżeli zależy nam na rozwijaniu artystycznej wrażliwości i uzdolnień plastycznych dzieci, trzeba okazać zainteresowanie ich pracami plastycznymi. Organizujemy w tym celu wystawy prac plastycznych. Tylko reakcja otoczenia na dzieła małych artystów może je zachęcić do dalszych wysiłków i rozwijania takiej formy ekspresji. A więc:

Niech żyją rysunki dzieci i tym gorzej dla tych, którzy traktują je obojętnie - Fernand Leger

poprzednia strona -   5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15   - następna strona

odwiedzin: 20913056  
o serwisie podstawa programowa regulamin mapa serwisu kontakt panel administracyjny
Copyright © 2005-2024  Rok w Przedszkolu Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu