• baza materiałów |
1966 /
79
|
• publikacje |
96 /
55
|
• Celestyn Freinet |
73
|
• kalendarz |
8
|
• techniki plastyczne |
29 /
141
|
• kolorowanki |
220
|
• nasza galeria |
312
|
• galeria zdjęć |
607
|
• katalog haseł |
96
|
|
CEL OGÓLNY: Instrumentacja opowiadania.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Dziecko:
• obrazuje treść opowiadania wykorzystując różne przedmioty i instrumenty perkusyjne
• z uwagą słucha treści
POMOCE: ilustracje, zdjęcia przedstawiające elementy wiosennej pogody
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
1. Przypomnienie charaktrystycznych elemntów wiosennej pogody w oparciu o zdjęcia i ilustracje (niebieskie niebo, słońce, małe białe obłoki, burza, słońce wychodzące zza chmur).
2. Dzieci zajmują miejsca w kole na dywanie. W środku nauczycielka rozkłada pomoce i instrumenty muzyczne: bębenki, pałki filcowe, talerze, dzwonki chromatyczne, celofany, kartki papieru. Demonstruje sposoby wydobywania z nich dźwięków.
3. Prowadząca przedstawia opowiadanie, w trakcie którego dzieci same dobierają instrumenty i inne przedmioty.
4. Marzena Kopeć: Wiosenny spacer - słuchanie opowiadania.
M. Kopeć: Wiosenny spacer
|
Kasię obudziło głośne szczekanie Puszka |
dzieci naśladują szczekanie psa "hau, hau" |
który skrobiąc łapkami po drzwiach jej pokoju |
drapanie paznokciami po kartce papieru |
domagał się wyjścia na spacer. Był wiosenny słoneczny poranek. |
dowolna improwizacja na dzwonkach chromatycznych |
Kasia zabrała swojego przyjaciela do parku. Spacerując po alejkach wsłuchiwała się w lekki szum wiatru. |
pocieranie dłonią o dłoń |
Wtedy jeszcze nie wiedziała, że wiosenna pogoda płata czasem figle. Zerwał się wiatr. |
szelest celofanu |
Zaczęły spadać pojedyncze krople deszczu |
uderzenia w bębenek filcową pałką |
przchodząc w coraz to gęściejsze krople ciepłego deszczu. |
uderzenia w bębenek palcami |
Zaczęła się prawdziwa wiosenna ulewa, która przerodziła się w burzę. |
uderzenia w talerz filcową pałką |
Kasia wzięła pieska na ręce i zaczęła co sił biec w stronę swojego domu. |
tupanie |
Kiedy dotarła na miejsce była cała mokra. Zaczęła głośno kichać. |
"apsiu, apsiu" |
Mama pomogła Kasi szybko się osuszyć. Podała jej gorącą herbatę z malinowym sokiem, a jej wierny towarzysz wygrzewał się przy kaflowym piecu. |
|
5. Wiosenna pogoda - zabawa orientacyjno - porządkowa z elementami ćwiczeń logorytmicznych.
Spacer po sali. Na hasło "burza" dzieci zatrzymują się, klaszcząc nad głową równocześnie wypowiadają "bum, bum, bum". Ponowny spacer, hasło "lekki wiatr" podskoki z nogi na nogę. Marsz, na hasło "słońce" ręce uniesione w górze, poruszanie nimi w nadgarstkach. |
|
|
|