aktualności | opinie o nas
dodaj   poleć  napisz
 
baza materiałów publikacje Celestyn Freinet pomoce  
 • baza materiałów 1966 / 79
 • publikacje 96 / 55
 • Celestyn Freinet 73
 • kalendarz 8
 • techniki plastyczne 29 / 141
 • kolorowanki 220
 • nasza galeria 312
 • galeria zdjęć 607
 • katalog haseł 96
baza materiałów > plany pracy
Kategoria: PLANY PRACY
Grupa wiekowa: dzieci 6-letnie
Miesiąc (propozycja): marzec
TEMAT TYGODNIA: Poznajemy ptaki
Autor: Bożena Forma
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA CELE OGÓLNE CELE SZCZEGÓŁOWE
PONIEDZIAŁEK
Zabawy dowolne przy stolikach podczas schodzenia się dzieci. Pomoc w przygotowaniach do zajęć. Zabawy sylabami - na stoliku rozłożone kartoniki z sylabami. Dzieci wybierają kartoniki z sylabami które tworzą wyrazy.
- zachęcanie do współpracy z nauczycielem
- doskonalenie umiejętności czytania

- dziecko chętnie uczetniczy w działaniach kierowanych przez osobę dorosłą
- dziecko tworzy wyrazy

B. Forma: Powrót drozda - zapoznanie z treścią opowiadania. Ptaki w lesie - zabawa ruchowa. Praca plastyczna - rysowanie patyczkiem po powierzchni pokrytej farbą klejową.
- rozwijanie umiejętności skupiania uwagi podczas słuchania
- przestrzeganie ustalonych zasad podczas zabawy
- przeliczanie w zakresie 10
- rozwijanie wyobraźni
- poznanie nowej techniki plastycznej

- dziecko słucha z zainteresowaniem opowiadania
- dziecko prawidłowo reaguje na sygnał słowny i ruchowy
- dziecko przelicza ilość klocków w obręczy
- dziecko wymyśla ciekawe wzory
- dziecko wykonuje pewne ruchy dłonią

Siała baba mak. - zabawa ze śpiewem doskonaląca poczucie rytmu. Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych. Zabawy dowolne wybranymi zabawkami.
- rozwijanie koordynacji słuchowo - ruchowej
- wyrabianie poczucia rytmu

- dziecko wykonuje prawidłowe ruchy zgodne z wypowiadanym tekstem
WTOREK
Zabawy w kącikach zabaw. Rozmowa w oparciu o ilustracje (książki, encyklopedia) na temat różnych rodzajów wiatrów: huragan, tajfun, trąba powietrzna. Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych [047].
- wzbogacanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych
- dziecko zna różne rodzaje wiatru
B. Forma: Urodziny skowronka - poznanie treści wiersza. Zabawa matematyczna Skowronkowa rodzina. Układanie działań matematycznych w oparciu o treść wiersza. Rozpoznawanie piosenek poznanych od początku roku na podstawie fragmentów melodii nuconych przez nauczycielkę. Powtarzanie wspólnie i indywidualnie przez dzieci fragmentów na zgłoskach: la, tiu, tra oraz całych piosenek.
- utrwalanie umiejętności wykonywania działań matematycznych
- rozwijanie słuchu muzycznego i pamięci muzycznej

- dziecko potrafi dodawać i odejmować w zakresie 10
- dziecko rozpoznaje nucone przez nauczycielkę fragmenty

Wyjście do przedszkolnego ogrodu. Zabawa sprzętem ogrodowym, rzucanie piłką do kosza.
- wyrabianie umiejętności zgodnej zabawy
- dziecko współdziała z rówieśnikami
ŚRODA
Wycinanie ze starych gazet fragmentów tekstów. Zaznaczanie kolorowym mazakiem: samogłoski lub poznanej wcześniej i określonej przez nauczycielkę jednej z liter.
- ćwiczenie umiejętności posługiwania się nożyczkami
- utrwalanie wyglądu poznanych liter

- dziecko wycina wskazane fragmenty
- dziecko zaznacza odpowiednie litery

B. Forma: Gradowa chmura - słuchanie opowiadania. Utrwalenie wiadomości na temat różnych rodzajów opadów. Ćwiczenie logopedyczne - naśladowanie padającego deszczu na zgłoskach: plum, kap, szlap, szu. Słuchanie fragmentów utworów instrumentalnych obrazujących padający deszcz. Improwizacje ruchowe - E. Szelburg - Zarembina: Koza, która prawdy nie mówiła - teatr cieni.
- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej
- rozwijanie wyobraźni oraz umiejętności poruszania się w przestrzeni
- słuchanie bajki podejmującej tematykę związaną z przedstawieniem postaw moralnych

- dziecko wie jak wygląda grad
- dziecko wie dlaczego grad zamienia się w wodę
- dziecko prawidłowo wymawia głoski naśladujące spadające krople deszczu
- dziecko wie dlaczego koza poniosła karę

Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych. Zabawy dowolne przy stolikach. Gry, układanki.
- oczekiwanie na swoją kolej podczas gry
- dziecko przestrzega ustalonych reguł gry
CZWARTEK
Sylabowe zgadywanki - nauczycielka wypowiada sylabę, wskazuje dziecko, które do sylaby dodaje następną tworzącą wyraz. Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych.
- rozwijanie percepcji słuchowej poprzez tworzenie odpowiednich sylab
- dziecko tworzy prawidłowo wyrazy
B. Forma: Nasiona - wzbogacanie wiedzy o rozwoju roślin na podstawie wiersza, wykorzystanie historyjki obrazkowej: od nasiona do rośliny. Założenie hodowli w sali (fasola, groch). Do założenia hodowli wykorzystanie wąskiego naczynia o szklanych ścianach, co umożliwi obserwację wzrostu korzeni. Kolorowe tulipany - zabawa ruchowa. Wycinanie szablonów zwierząt. Nazywanie starszych i młodszych osobników danego gatunku.
- poznanie właściwości nasion
- rozumienie jak przebiega kiełkowanie i wzrost roślin
- ćwiczenie umiejętności kojarzenia następujących po sobie zjawisk
- ćwiczenie sprawności manipulowania nożyczkami

- dziecko codziennie sprawdza wygląd nasion
- dziecko poprawnie układa ilustracje historyjki
- dziecko prawidłowo nazywa zwierzęta
- dziecko starannie wycina szablony

Słuchanie piosenek o ptakach. Ćwiczenia logopedyczne oparte na ich treści.
- poznanie nowej piosenki
- dziecko naśladuje głosy ptaków
PIĄTEK
Zabawy w sali gimnastycznej według pomysłu dzieci. Samodzielne wykonywanie znaków literopodobnych i wzorów wymagających pisania linii ciągłych.
- wyrabianie sprawności palców i dłoni
- dziecko poprawnie trzyma ołówek
- dziecko prawidłowo prowadzi ołówek poprzez rysowanie

Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej W wiejskiej zagrodzie. Wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt żyjących na wsi. Wprowadzenie wiersza B. Forma: Gąska. Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych. Gąski i lis - zabawa ruchowa.
- rozwijanie aparatu mowy
- rozwijanie szybkiej reakcji na hasło

- dziecko prawidłowo wypowiada odpowiednie zgłoski
- dziecko reaguje na sygnał

Wiejska zagroda - wykonanie makiety, praca zbiorowa. Wykonanie domu i zabudowań gospodarczych z różnej wielkości pudełek. Malowanie farbami, przyklejanie na nich elementów: "okien", "drzwi" z kolorowego papieru. "Trawa" - paski zielonej karbowanej bibuły. "Zwierzęta" wycięte w poprzednim dniu, wypełniane plasteliną, wydzieranką z kolorowego papieru, wełną (z tyłu szablony zwierząt posiadają umocowane tekturowe paski stanowiące podpórkę). Zabawy dowolne wybranymi zabawkami.
- umiejętne współdziałanie w grupie
- staranne wykonywanie elementów makiety

- dziecko wspólnie z innymi wykonuje pracę
odwiedzin: 22553484  
o serwisie podstawa programowa regulamin mapa serwisu kontakt panel administracyjny
Copyright © 2005-2024  Rok w Przedszkolu Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu