aktualności | opinie o nas
dodaj   poleć  napisz
 
baza materiałów publikacje Celestyn Freinet pomoce  
 • baza materiałów 1966 / 79
 • publikacje 96 / 55
 • Celestyn Freinet 73
 • kalendarz 8
 • techniki plastyczne 29 / 141
 • kolorowanki 220
 • nasza galeria 312
 • galeria zdjęć 607
 • katalog haseł 96
baza materiałów > kącik nauczyciela
Kategoria: KĄCIK NAUCZYCIELA
Podkategoria: INNOWACJE PEDAGOGICZNE - PROPOZYCJE
KAŻDE DZIECKO POTRAFI RYSOWAĆ
PROPOZYCJA INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ
Autor: Izabela Mitręga

poprzednia strona -   6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16   - następna strona


9. TREŚCI PROGRAMOWE

USPRAWNIENIE KOORDYNACJI WZROKOWO - RUCHOWEJ:
•   ćwiczenia rozwijające doznania dotykowe
•   ćwiczenia mające na celu uczenie się kierowania ruchami rąk
•   ćwiczenia w naśladowaniu prostych ruchów obu dłoni
•   ćwiczenia w odtwarzaniu przez dzieci ruchem dłoni i gestem różnych kształtów
•   ćwiczenia prostej działalności plastyczno - konstrukcyjnej
•   ćwiczenia w umiejętnym i bezpiecznym posługiwaniu się nożyczkami

ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI MANUALNYCH:
•   ćwiczenia doskonalące sprawność ruchową nadgarstka, dłoni, palców
•   ćwiczenia usprawniające i uwrażliwiające obie dłonie
•   ćwiczenia rozwijające płynność ruchów obu rąk oraz ruchy naprzemienne
•   ćwiczenia mięśni przedramienia, nadgarstka, dłoni i palców - regulowanie napięcia, rozluźnianie
•   ćwiczenia w dostosowaniu nacisku ręki do używanego przyboru - pędzla, flamastra, kredki
•   ćwiczenia mające na celu uczenie poprawnego trzymania narzędzi plastycznych
•   doskonalenie sprawności manualnych podczas wykonywania różnorodnych prac plastycznych

PODNOSZENIE SPRAWNOŚCI GRAFOMOTORYCZNEJ:
•   ćwiczenia ze sposobem pozostawiania śladów wykonanych najprostszymi przyborami plastycznymi
•   ćwiczenia rozmachowe na różnych formatach papieru (od największych do formatu A4)
•   ćwiczenia w prawidłowym posługiwaniu się najprostszymi przyborami plastycznymi
•   ćwiczenia w rysowaniu linii nieregularnych
•   ćwiczenia w rysowaniu różnych kształtów, wzorów oraz znaków literopodobnych

DOSKONALENIE PROCESÓW ANALIZY I SYNTEZY WZROKOWEJ:
•   ćwiczenia w odwzorowywaniu kształtów
•   ćwiczenia w odtwarzaniu z pamięci kształtów
•   wykonywanie prac plastycznych wg podanego wzoru
•   ćwiczenia w rysowaniu postaci z poznanych kształtów
•   ćwiczenia w określaniu kształtów z jakich składa się dana postać

KSZTAŁCENIE WYOBRAŹNI TWÓRCZEJ:
•   ćwiczenia w tworzeniu własnych kompozycji z różnych linii, kształtów i znaków
•   poznanie zasad kompozycji rysunku
•   zapoznanie z technikami plastycznymi (od najprostszych do bardziej skomplikowanych)
•   doskonalenie własnych umiejętności plastycznych
•   ćwiczenia wyzwalające własną twórczość spontaniczną
•   ćwiczenia mające na celu kształcenie wyobraźni twórczej i odtwórczej

UWRAŻLIWIANIE DZIECI NA PIĘKNO OTACZAJĄCEGO ŚWIATA
•   zapoznanie dzieci z bogactwem barw w otaczającym świecie (podział kolorów na grupy: ciepłe - zimne; podstawowe - pochodne)
•   oglądanie reprodukcji prac słynnych malarzy (na przykład C.Monet: Nenufary, Renoir: Parasolki, V.van Gogh: Słoneczniki)
•   oglądanie dekoracji związanych tematycznie z porą roku znajdujących się w sali, wykonanych przez nauczycielkę
•   oglądanie wystaw prac plastycznych zorganizowanych na terenie miasta

ZORGANIZOWANIE KĄCIKA PLASTYCZNEGO:
•   wyposażenie kącika w sztalugi oraz materiały plastyczne
•   wyeksponowanie tablic tematycznych pt. "Kolory", "Kształty"
•   organizowanie wystaw prac plastycznych
•   wzbogacanie kącika plastycznego o reprodukcje obrazów wielkich malarzy oraz ich życiorysy (up.: Claude Monet, Auguste Renoir, Vincent van Gogh, Edgar Degas, Paul Gauguin, Rembrant,itp.)

poprzednia strona -   6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16   - następna strona

odwiedzin: 21023787  
o serwisie podstawa programowa regulamin mapa serwisu kontakt panel administracyjny
Copyright © 2005-2024  Rok w Przedszkolu Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu