• baza materiałów |
1966 /
79
|
• publikacje |
96 /
55
|
• Celestyn Freinet |
73
|
• kalendarz |
8
|
• techniki plastyczne |
29 /
141
|
• kolorowanki |
220
|
• nasza galeria |
312
|
• galeria zdjęć |
607
|
• katalog haseł |
96
|
|
| Celestyn Freinet poświęcił wiele uwagi doświadczeniom samodzielnie zdobywanym przez dziecko. Postulował on między innymi uwolnienie dziecka z rygoru sztucznego środowiska szkolnego, a zalecał organizowanie wychowania i nauczania w ścisłym kontakcie z otaczającym środowiskiem społecznym i przyrodniczym. Dziecko ma możliwość rozwijać własną aktywność i ekspresję w naturalny sposób, poprzez "doświadczenia poszukujące".
Freinet odchodził od prowadzenia zajęć metodą wykładu, na rzecz samodzielnej działalności dziecka: wykonywania przez niego doświadczeń, porządkowania materiałów źródłowych. Ten sposób uczenia się powoduje, że dzieci chętnie chodzą do szkoły i jest ona dla nich miejscem radosnych przeżyć. |
|
|
|