• baza materiałów |
1966 /
79
|
• publikacje |
96 /
55
|
• Celestyn Freinet |
73
|
• kalendarz |
8
|
• techniki plastyczne |
29 /
141
|
• kolorowanki |
220
|
• nasza galeria |
312
|
• galeria zdjęć |
607
|
• katalog haseł |
96
|
|
Dział poświęcony pedagogice Celestyna Freineta jest instensywnie rozwijany. Nadsyłane prace i teksty będą sukcesywnie publikowane - serdecznie dziękujemy wszystkim
autorom! Obecnie, liczba opublikowanych materiałów (teksty, obrazki) wynosi
73.
|
|
BIOGRAFIA I METODA |
[1] |
Nota biograficzna oraz główne założenia pedagogiki Celestyna Freineta.
|
|
SWOBODNY TEKST |
[12] |
Swobodny tekst stał się jednym z najbardziej popularnych aspektów pedagogiki C. Freineta. Dziecko tworzy go wtedy, gdy ma coś do powiedzenia i odczuwa potrzebę wyrażania
tego piórem czy rysunkiem. Technika ta jest szczególną formą ekspresji słownej mówionej lub pisanej, dlatego jej zastosowanie powinno być inspirowane przeżyciami
dziecka związanymi, np. z wycieczką, oglądaniem spektaklu teatralnego, wystawy, wysłuchaniem audycji czy z obserwacją jakiegoś zjawiska.
|
|
DOŚWIADCZENIA POSZUKUJĄCE |
[11] |
Celestyn Freinet poświęcił wiele uwagi doświadczeniom samodzielnie zdobywanym przez dziecko. Postulował on między innymi uwolnienie dziecka z rygoru sztucznego środowiska
szkolnego, a zalecał organizowanie wychowania i nauczania w ścisłym kontakcie z otaczającym środowiskiem społecznym i przyrodniczym.
|
|
FISZKI |
[30] |
Technika kształcenia umożliwiająca dostosowanie nauki do własnego tempa dziecka, omówiono fiszki problemowe, zadaniowe i autokreatywne.
|
|
DYPLOMY SPRAWNOŚCI |
[6] |
Dyplomy sprawności są to specjalne odznaki lub dyplomy za zdobycie konkretnej sprawności intelektualnej lub ruchowej, nadane w uroczystej atmosferze. Dzięki tej
technice uczniowie aktywnie uczestniczą w procesie dydaktyczno - wychowawczym, wyrabiają systematyczność, wytrwałość, pilność.
|
|
EKSPRESJA ARTSTYCZNA |
[6] |
Freinet uznał ekspresję twórczą za jeden z najważniejszych czynników rozwoju aktywności edukacyjnej dzieci. Uważał on, że swobodna twórczość dziecka - w tym ekspresja
artystyczna - budzi w najmłodszych pragnienie wiedzy i odpowiada ich naturalnym potrzebom: aktywnoąści, radości, wyrażania siebie, zaspokajania kontaktów społecznych.
|
|
GAZETKA |
[4] |
Technika ta kształtuje u dzieci postawy, otwiera je na potrzeby i problemy rówieśników, a także angażuje i inspiruje do twórczego działania. Dzięki gazetce dzieci
mogą przedstawić swoje potrzeby, zainteresowania, życzenia oraz nurtujące je problemy. Technika pozwala na uzewnętrznianie uczuć i marzeń dzieci, oderwanie się od
szarej codzienności, a przede wszystkim zaspokaja potrzebę komunikowania się z innymi.
|
|
KORESPONDENCJA |
[3] |
Technika bardzo wdzięczna dla małych dzieci, wyzwalająca aktywność w nawiązywaniu kontaktów społecznych i przyjaźni. Pomaga poznawać świat w toku rozwiązywania problemów
oraz w praktycznym działaniu, którego dzieci są współtwórcami i współsprawcami.
|
|
PSAPCF |
[1] |
Informacje, dane teleadresowe grup regionalnych Polskiego Stowarzyszenia Animatorów Pedagogiki Celestyna Freineta.
|
|
TABLICA OGŁOSZEŃ |
[1] |
Tablica ogłoszeń - aktualności, informacje o spotkaniach, konferencjach i wydarzeniach związanych z działalnością regionalnych grup Polskiego Stowarzyszenia
Animatorów Pedagogiki Celestyna Freineta.
|
|
|
|