• baza materiałów |
1966 /
79
|
• publikacje |
96 /
55
|
• Celestyn Freinet |
73
|
• kalendarz |
8
|
• techniki plastyczne |
29 /
141
|
• kolorowanki |
220
|
• nasza galeria |
312
|
• galeria zdjęć |
607
|
• katalog haseł |
96
|
|
| Wyróżniamy następujące rodzaje fiszek:
- problemowe,
- zadaniowe,
- autokorektywne.
KARTOTEKA FISZEK PROBLEMOWYCH
Fiszki te zawierają następujące elementy:
- polecenia i kolejne "kroki" do wykonania podjętego tematu lub zadania,
- wykaz materiałów źródłowych, z których można uzyskać informacje lub wskazówki do wykonania zadania,
- służą one do ukierunkowania samodzielnych doświadczeń uczniów.
FISZKI ZADANIOWE
Mogą to być pojedyncze kartki dla każdego dziecka lub też przygotowane na tablicy demonstracyjnej dla całego zespołu. Według ich instrukcji dzieci wykonują określone zadanie.
TECHNIKA FISZEK AUTOKREATYWNYCH
Występują w formie:
- kartek zawierających zadania lub ćwiczenia do wykonywania
(opatrzone są kolejnymi numerami uszeregowanymi pod względem stopnia trudności),
- kartek z prawidłowymi rozwiązaniami zadań i ćwiczeń
(mają one te same numery co kartki do ćwiczeń, różnią się tylko kolorem lub symbolem).
Kartki te znajdują się w zasięgu uczniów, co pozwala na korzystanie z nich w każdej chwili, gdy zachodzi taka potrzeba. Znajduje się tam także instrukcja, jak posługiwać się fiszkami.
Stosując je dziecko ma możliwość:
- pracy według własnego tempa i możliwości,
- pzyzwyczaja się do oszczędnego gospodarowania czasem,
- uzupełnia indywidualne braki i trudności, wdraża się do samokontroli i samooceny. Dziecko ma więc szansę na sukces.
Mogą one zawierać zadania o różnym stopniu trudności, tak dla dzieci zdolnych, jak i przeciętnych. Zapewniają one sukces wszystkim uczniom, likwidują niepokój i uczucie przykrości. Podczas lekcji można również stosować tzw. fiszki pomocnicze. |
|
|
|