• baza materiałów |
1966 /
79
|
• publikacje |
96 /
55
|
• Celestyn Freinet |
73
|
• kalendarz |
8
|
• techniki plastyczne |
29 /
141
|
• kolorowanki |
220
|
• nasza galeria |
312
|
• galeria zdjęć |
607
|
• katalog haseł |
96
|
|
| W przedszkolu stosowana jest technika korespondencji międzyprzedszkolnej i międzygrupowej. Jest to technika bardzo wdzięczna dla małych dzieci, wyzwalająca aktywność w nawiązywaniu kontaktów społecznych i przyjaźni. Pomaga poznawać świat w toku rozwiązywania problemów oraz w praktycznym działaniu, którego dzieci są współtwórcami i współsprawcami. Korespondencja odbywa się z zaprzyjaźnioną grupą, klasą, przedszkolem czy szkołą w mieście, kraju czy nawet za granicą.
Technika rozwija umiejętności pisarskie (pisanie listu, redagowanie zaproszeń, zawiadomień, życzeń), rozwija język, ponadto umożliwia poznanie innego środowiska, problemów i przeżyć innych dzieci.
Formy korespondencji:
- listy, widokówki, zdjęcia
- gazetka z załączonym listem, wierszykami, rysunkami
- albumy tematyczne
- "rysowane listy"
- prace plastyczne
- listy dźwiękowe - nagranie informacji o sobie, szkole, piosenki, wierszyki
- listy na taśmie wideo
- spotkania korespondentów.
Zdaniem Freineta, technika korespondencji pozwala: "otworzyć okna na świat, wpuścić do klasy słońce, otworzyć dzieciom usta, niech mówią, piszą, malują, drukują, wycinają, rzeźbią". |
|
|
|