• baza materiałów |
1966 /
79
|
• publikacje |
96 /
55
|
• Celestyn Freinet |
73
|
• kalendarz |
8
|
• techniki plastyczne |
29 /
141
|
• kolorowanki |
220
|
• nasza galeria |
312
|
• galeria zdjęć |
607
|
• katalog haseł |
96
|
|
OBSZAR EDUKACYJNY: Określanie cech wielkościowych przedmiotów.
CEL OGÓLNY: Porównywanie wielkości przedmiotów.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Dziecko:
• stosuje określenia: duży, mały
• odpowiada na pytania związane z tekstem prezentowanego wiersza
• podczas zabawy prawidłowo reaguje na umówione sygnały
METODA: czynna
FORMA: grupowa, indywidualna
POMOCE: tekst wiersza Misie, bębenek, sylwety dużego i małego misia
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
1. Nauczycielka zapoznaje dzieci z tekstem wiersza pt. Misie.
B. Forma: Misie
Oto widzimy dziś tatę misia.
Cieszy się bardzo, że jest z nami dzisiaj.
A obok niego misiowa mama,
zawsze pogodna i roześmiana.
I małe misie są z rodzicami,
chętnie pobawią się razem z nami. |
|
2. Recytując wierszyk nauczycielka równocześnie umieszcza na tablicy sylwety misiów o których mowa.
Zadaje dzieciom pytania:
- Czy ktoś potrafi policzyć misie?
- Kto wskaże największego misia?
- Kto wskaże najmniejszego misia?
3. Małe i duże misie - zabawa wyrabiająca reakcje na zmiany rytmu.
W sali w dowolnych miejscach nauczycielka rozkłada szarfy. W rytmie bębenka dzieci "duże misie", spacerują między szarfami przenosząc ciężar z nogi na nogę. Kiedy nauczycielka zaczyna szybciej uderzać w bębenek dzieci zamieniają się w "małe misie". Zajmują miejsca w szarfach. "Misie się bawią" dzieci przeciągają szarfy.
4. Praca plastyczna Misie.
Dzieci zajmują miejsca przy stolikach. Każde otrzymuje ilustrację przedstawiającą misia. Wypełnia ją kolorem przy pomocy kredek świecowych. |
|
|
|