• baza materiałów |
1966 /
79
|
• publikacje |
96 /
55
|
• Celestyn Freinet |
73
|
• kalendarz |
8
|
• techniki plastyczne |
29 /
141
|
• kolorowanki |
220
|
• nasza galeria |
312
|
• galeria zdjęć |
607
|
• katalog haseł |
96
|
|
OBSZAR EDUKACYJNY: Poznawamnie darów jesieni. Rozpoznawanie ich różnymi zmysłami.
CEL OGÓLNY: Nazywanie i rozpoznawanie warzyw zebranych w ogrodzie jesienią.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Dziecko:
• rozpoznaje warzywa pokazywane przez nauczycielkę
• chętnie lepi ziemniaki z masy solnej
• przestrzega zasad w trakcie zabawy ruchowej
METODA: czynna
FORMA: grupowa, indywidualna
POMOCE: warzywa ułożone na małym stoliku, kartoniki i obrazki przedstawiające warzywa, tekst wiersza: B. Forma: Zupa jarzynowa
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
1. Nauczycielka rozkłada na specjalnie przygotowanym stoliku warzywa: marchew, pietruszkę, kapustę, cebulę, buraki, ziemniaki, seler (marchew, pietruszka, seler mogą być z natką).Nauczycielka tłumaczy, że natka marchewki może stanowić paszę dla zwierząt, natomiast natkę pietruszki i selera dodaje się do zup, sałatek. Dzieci pocierają palcami liście i wąchają.
Omawia kolejno ich wygląd, dzieci je dotykają, wąchają na końcu wypowiadają swoje spostrzeżenia.
2. Zabawa ruchowa Warzywa
Dzieci otrzymują emblematy różnych warzyw. Zawieszają je na szyje. Maszerują w rytmie wystukiwanym na bębenku, równocześnie recytując wiersz.
B. Forma: Zupa jarzynowa
Urosły selery
marchewka, pietruszka,
umyte wędrują
szybko do garnuszka.
Drobno pokrojone
gdy się ugotują
w jarzynowej zupie
bardzo nam, smakują. |
|
Po zakończeniu recytacji wiersza, nauczycielka wypowiada nazwę jednego z wybranych warzyw widniejących na emblematach. Dzieci zatrzymują się i powtarzają jego nazwę za nauczycielką.
3. Wypełnianie szablonów warzyw plasteliną. |
|
|
|