• baza materiałów |
1966 /
79
|
• publikacje |
96 /
55
|
• Celestyn Freinet |
73
|
• kalendarz |
8
|
• techniki plastyczne |
29 /
141
|
• kolorowanki |
220
|
• nasza galeria |
312
|
• galeria zdjęć |
607
|
• katalog haseł |
96
|
|
OBSZAR EDUKACYJNY: Poznanie i rozumienie siebie i świata.
CEL OGÓLNY: Umiejętność kojarzenia słowa z odpowiednim znakiem.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Dziecko:
• dobiera właściwy kartonik do treści wiersza
• prawidłowo wykonuje ćwiczenie logorytmiczne
• rozpoznaje charakterystyczne odgłosy jesieni z kasety magnetofonowej
METODA: czynna, zadaniowa
FORMA: zbiorowa, indywidualna
POMOCE: ilustracje drzew w jesiennej szacie, kartoniki z elementami charakterystycznymi dla jesieni, fragmenty wierszy, obręcze, wycięte krople na nitkach, wycięte elementy do pracy
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
1. Nauczycielka odsłania tablicę, na której znajdują się ilustracje przedstawiające drzewa w szacie jesiennej, jesienną deszczową pogodę, drzewa na wietrze. Rozmowa na temat zawartych w nich treści.
2. Rozkłada przed dziećmi kartoniki, na których zawarte treści odpowiadają recytowanym przez prowadzącą fragmentom wiersza B. Forma: Jesień. Dobierają odpowiedni kartonik do tekstu poprzez uniesienie go do góry.
B. Forma: Jesień
Z drzew barwne liście spadają
tak to bywa jesienią.
Wiatr szarpie ich gałęziami,
chylą się nisko nad ziemią. | kartonik: pochylone drzewo | Zmoczył deszcz alejki,
zmoczył wszystkie drzewa.
smutną jesienną piosenkę
wszystkim głośno śpiewa. | kartonik: parasol | W sukni z barwnych liści
przechadza się parkiem jesień.
Panowanie zaczyna,
kiedy kończy się wrzesień. | kartonik: kolorowy liść |
|
3. Zabawa ruchowa Kałuże.
W sali rozłożone obręcze. Dzieci trzymają w rękach wycięte z kolorowego bloku technicznego i zawieszone na nitkach krople deszczu. W rytmie bębenka "pada deszcz" dzieci "krople" biegają po sali, unosząc krople raz wyżej, raz niżej. Na hasło "kałuże" zajmują trójkami miejsca w obręczach.
4. Ćwiczenia logorytmiczne na zgłoskach plum, plik, szlap, szlup.
5. Praca plastyczna Jesienny obraz.
Dzieci dobierają elementy przygotowane przez prowadzącą tworząc z nich dowolny obraz (liście, krople deszczu, drzewa, chmury). Wykańczają je kredkami świecowymi lub pastelami. |
|
|
|