• baza materiałów |
1966 /
79
|
• publikacje |
96 /
55
|
• Celestyn Freinet |
73
|
• kalendarz |
8
|
• techniki plastyczne |
29 /
141
|
• kolorowanki |
220
|
• nasza galeria |
312
|
• galeria zdjęć |
607
|
• katalog haseł |
96
|
|
CEL OGÓLNY: Rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnych.
OBSZAR EUKACYJNY: Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości:
- przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie.
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
• wymienia charakterystyczne zjawiska występujące jesienią
• sprawnie manipuluje materiałem przyrodniczym
• w ciekawy sposób dobiera odpowiednie elementy tworząc prace
• chętnie uczestniczy w zabawie
METODA: czynna
FORMA: z całą grupą, indywidualna
POMOCE: materiał przyrodniczy, patyczki, tekst wiersza, plansza podzielona na kwadraty, kartoniki z elementami odpowiadającymi obrazkom na planszy
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
1. Rozmowa na temat jesieni i zmian zachodzących w przyrodzie. Manipulowanie materiałem przyrodniczym, oglądanie ilustracji przedstawiających jesienne krajobrazy.
2. Słuchanie wiersza prezentowanego przez nauczycielkę pt. Kasztanowe postacie.
B. Forma: Kasztanowe postacie
Kasztanowy ludzik
mieszka w mym pokoju,
głowę ma z kasztana
z jarzębiny oczy.
Bardzo lubi tańczyć
w żołędziowych butach,
kiedy mu zaśpiewam
wesoło podskoczy.
Zapraszamy wszystkich
do wspólnej zabawy,
kiedy wciąż po szybie
smutno krople płyną.
Kasztanowe miasto
ze skarbów jesieni,
robią przedszkolaki
z wesolutką miną. |
|
3. Omówienie treści prezentowanego wiersza.
4. Kasztanowe postacie zabawa z zakresu techniki ruchu.
W rytmie muzyki z płyty CD, dzieci podskakują w dowolnych kierunkach.
• na przerwę w muzyce i hasło "kasztanowe pajacyki", naśladują ruchy pajacyków;
• na hasło "kasztanowe koniki" naśladują bieg koników;
• na hasło "kasztanowe jeżyki" idą na czworakach naśladując chód jeżyków.
5. Zabawa dydaktyczna Jesienna układanka.
Na środku dywanu znajduje się duża plansza, podzielona na kwadraty. W każdym kwadracie namalowany jest element związany z jesienią. Obok planszy nauczycielka rozkłada kartoniki (ilość równa ilości dzieci) z elementami odpowiadającymi elementom na planszy. Wybierane przez prowadzącą dzieci podchodzą do planszy, wybierają dowolny kartonik i układają go w odpowiednim miejscu na planszy.
6. Dzieci zajmują miejsca przy stolikach. Z materiału przyrodniczego (kasztany, żołędzie, jarzębina, łupiny kasztanów) wykonują dowolne postacie. Nauczycielka wykonuje otwory w kasztanach i żołędziach w celu umożliwienia dzieciom ich połączenia.
Prace zostają umieszczone w kąciku tematycznym. |
|
|
|