• baza materiałów |
1966 /
79
|
• publikacje |
96 /
55
|
• Celestyn Freinet |
73
|
• kalendarz |
8
|
• techniki plastyczne |
29 /
141
|
• kolorowanki |
220
|
• nasza galeria |
312
|
• galeria zdjęć |
607
|
• katalog haseł |
96
|
|
OBSZAR EDUKACYJNY: Obszar edukacji w zakresie mowy i myślenia. Obszar edukacji muzycznej.
CELE OGÓLNE:
• rozwijanie umiejętności słuchania,
• utrwalanie nazw oraz brzmienia znanych instrumentów perkusyjnych.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Dziecko:
• odpowiada na pytania związane z treścią wiersza,
• słucha w skupieniu treści przekazywanych przez nauczycielkę,
• zna nazwy instrumentów perkusyjnych oraz rozpoznaje ich brzmienie.
METODA: czynna
FORMA: zbiorowa, indywidualna
POMOCE: szablony liści, insrumenty perkusyjne: grzechotka, kołatka, tamburyn, trójkąt, korki, farby.
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
1. Dzień wcześniej należy zorganizować wycieczkę do parku. Nawiązując do wycieczki nauczycielka recytuje wiersz pt. Witamy Panią Jesień, w którym to autorka opowiada czym charakteryzuje się jesień i po czym możemy ją rozpoznawać.
2. Nauczycielka przypomina nazwy i brzmienie znanych dzieciom instrumentów perkusyjnych. Następnie zapoznaje dzieci z treścią wiersza B. Forma: Witamy Panią Jesień, obrazując go przy pomocy instrumentów perkusyjnych:
Idzie przez świat Pani Jesień, |
nauczycielka recytuje tekst równocześnie obrazując treść za pomocą grzechotki |
psotny wiatr w worku niesie. |
Wypuścić go z worka trzeba, |
niech strąci liście z drzewa. |
|
Witamy Panią Jesień |
dzieci wykonują ukłon |
|
Liście wirują nad ziemią, |
nauczycielka recytuje tekst równocześnie obrazując treść za pomocą tamburyna |
ich barwy w słońcu się mienią. |
|
Dzieci się bardzo cieszą, |
nauczycielka recytuje tekst obrazując treść za pomocą grzechotki |
szybko do parku śpieszą. |
|
Witamy Panią Jesień |
dzieci ponownie się kłaniają |
|
Spadają kasztany, żołędzie, |
nauczycielka recytuje tekst obrazując treść za pomocą grzechotki |
wkoło pełno ich wszędzie. |
|
Jesień dary przyniosła, |
nauczycielka recytuje tekst obrazując treść za pomocą trójkąta |
piękna, bajkowa, radosna. |
|
Witamy Panią Jesień |
dzieci wykonują ukłon |
|
Lecz kiedy ma humor ponury |
nauczycielka recytuje tekst równocześnie obrazując treść za pomocą tamburyna |
maluje deszczowe chmury. |
Wtedy wita nas deszczem |
i chłodzi ciepłe powietrze. |
|
|
3. Nauczycielka dzieli dzieci na grupy. Rozdaje odpowiednie instrumenty. Dzieci obrazują nimi treść wiersza.
4. Dzieci zajmują miejsca przy stolikach. Przy pomocy korków przenoszą farby wypełniając nimi kontury szablonów liści.
5. Zabawa ruchowa - Ptaki jesienią.
Nauczycielka gra na trójkącie dzieci przechodzą do przysiadu "ptaki śpią". Nauczycielka gra na grzechotce "ptaki przygotowują się do odlotu", powoli przechodzą do stania, wydają dźwięki pi, pi, pi, obracają się wokół siebie naśladując ruchy skrzydeł. Nauczycielka gra na grzechotce "ptaki odlatują", dzieci naśladują rękami ruchy skrzydeł. |
|
|
|