• baza materiałów |
1966 /
79
|
• publikacje |
96 /
55
|
• Celestyn Freinet |
73
|
• kalendarz |
8
|
• techniki plastyczne |
29 /
141
|
• kolorowanki |
220
|
• nasza galeria |
312
|
• galeria zdjęć |
607
|
• katalog haseł |
96
|
|
OBSZAR EDUKACYJNY: Poznanie i rozumienie siebie i świata.
CEL OGÓLNY: Poznanie motyla.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Dziecko:
• rozpoznaje motyla na ilustracji
• wskazuje na jego skrzydłach kolor: czerwony, żółty, niebieski
• odpowiada na pytania dotyczące wiersza
POMOCE: treść wiersza, szablony motyli, plastelina
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
1. Na tablicy duża ilustracja (zdjęcie, szablon) motyla. Zwrócenie uwagi na barwy i wzory.
2. Słuchanie wiersza B. Forma: Motyle.
B. Forma: Motyle
Motyl frwa nad łąką,
lubi jak grzeje słonko.
Na sobie ma tęczy kolory
i piękne na skrzydłach wzory.
Chciałbym zostać przez chwilę
takim pięknym motylem. |
|
3. Motyle - zabawa doskonaląca płynność ruchów w przestrzeni.
Muzyka instrumentalna o łagodnym charakterze. Dzieci naśladują ruchy skrzydeł motyla, unosząc ręce w górę, a następnie opuszczając.
4. Praca plastyczna.
Rozprowadzanie plasteliny po powierzchni szablonu motyla. |
|
|
|