• baza materiałów |
1966 /
79
|
• publikacje |
96 /
55
|
• Celestyn Freinet |
73
|
• kalendarz |
8
|
• techniki plastyczne |
29 /
141
|
• kolorowanki |
220
|
• nasza galeria |
312
|
• galeria zdjęć |
607
|
• katalog haseł |
96
|
|
CEL OGÓLNY: Symetryczne wykonanie elementów na skrzydłach motyla.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Dziecko:
• stosuje różne techniki w swojej pracy
• układa takie same elementy na przeciwległych skrzydłach motyla
POMOCE: szary papier, klej, nożyczki, papier kolorowy, szablon motyla (może narysować nauczycielka według własnego pomysłu), farby, skrawki materiału
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
1. Przygotowanie stanowisk pracy. Dzieci podzielone na czteroosobowe grupy.
2. Na dużych arkuszach szarego papieru prowadząca odrysowuje (lub samodzielnie maluje czarną farbą przy pomocy grubego pędzla) dużego motyla (na jednym arkuszu jeden motyl).
3. Dzieci otrzymują kartki kolorowego papieru z narysowanymi elementami wzorów. W czteroosobowej grupie dzieci z każdej pary mają takie same wzory. Wycinają je, następnie starają się ułożyć i przykleić systematycznie na przeciwległych skrzydłach motyla. Wolne przestrzenie wypełniają różnymi materiałami: skrawkami tkanin, papierem kolorowym. Skrzydła można ozdobić guzikami, ozdobnymi wycinankami, koronką. Głowę, czułki i tułów wypełniają paskami kolorowego papieru (brązowego lub czarnego). Naklejają oczy.
4. Motyle przyczepiamy do dużych prześcieradeł, na których farbami do tkanin namalowana jest sceneria łąki. Można je umieścić w kąciku przyrody, na firankach lub wykorzystać jako element dekoracyjny w holu przedszkola. |
|
|
|