Nastaje piękny wiosenny dzień. Słońce ciepłymi promieniami ogrzewa ziemię budząc przyrodę do życia. Wszyscy mieszkańcy łąki wykonują swoje prace. Mrówki budują mrowisko. |
- dzieci jedno za drugim maszerują w różnych kierunkach sali |
|
Kiedy mrówki są zmęczone, wracają do mrowiska i odpoczywają. |
- dzieci wracają na czworakach w wyznaczone miejsce, kładą się na dywanie i przez chwilę pozostają w bezruchu |
|
Pszczoły zbierają nektar, przenoszą pyłek fruwając z kwiatka na kwiatek. |
- dzieci wyciągają ręce na boki i małymi krokami przemieszczają się w dowolnych kierunkach po sali naśladując głosy pszczół - bzzzz |
|
Powiał wiatr. Kwiaty i trawa kołyszą się w różne strony. |
- zatrzymują się, unoszą ręce w górę, kołyszą nimi nad głowami równocześnie naśladując szum wiatru - szuszuszu |
|
Nagle pojawiają się piękne motyle. |
- dzieci maszerują w miejscu, ręce wyciągnięte na boki, wykonują powolne ruchy, unoszą je w górę, następnie powoli opuszczają (naśladują ruchy skrzydeł motyla) |