• baza materiałów |
1966 /
79
|
• publikacje |
96 /
55
|
• Celestyn Freinet |
73
|
• kalendarz |
8
|
• techniki plastyczne |
29 /
141
|
• kolorowanki |
220
|
• nasza galeria |
312
|
• galeria zdjęć |
607
|
• katalog haseł |
96
|
|
Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych [025] |
Autor: Bożena Forma |
|
1. Dzieci maszerują po obwodzie koła za prowadzącą.
2. Na okręgu koła w różnych odległościach leżą koła. Dzieci w rytmie bębenka przemieszczają się w dowolnych kierunkach po dywanie. Na hasło "koło" każde podbiega do najbliżej leżącego koła, łapie je w ręce, unosi nad głowę i przechodzi do lekkiego rozkroku, pozostaje w bezruchu kilka sekund.
3. Tańczące koła. Dzieci zajmują dowolne miejsca w sali. Obiema rękami trzymają koła. Unoszą je nad głowę, następnie powoli opuszczają równocześnie obracają się i powoli przechodzą do przysiadu.
4. Dzieci maszerują w rytmie bębenka. Na hasło "jeż" siadają na krawędzi dywanu, wyciągają przed siebie złączone nogi. W rękach trzymają obręcze, wykonują skłony starając się założyć je na stopy.
5. Koła na wietrze. Koła uniesione nad głowami. "Wiatr przechyla drzewa" - dzieci wykonują skłony tułowia raz w lewo, raz w prawo. Najpierw robią to powoli, następnie coraz szybciej - "wiatr wieje coraz silniej".
6. Na krawędzi dywanu z każdej strony umieszczone są małe obręcze w innym kolorze. Dzieci zostają podzielone na cztery grupy. Każda grupa otrzymuje szarfy w kolorze obręczy. Zajmują miejsca wewnątrz dywanu, plecami do jego środka. Na sygał czworakując oddalają się od niego. Na hasło "stop" zatrzymują się przechodząc do przysiadu i odwracają się. Na hasło "niebieskie koła" grupa z szarfami w tym kolorze przechodzi do pozycji stojącej i biegnie na środek dywanu zabierając swoje koła. Następnie biegną kolejne grupy.
7. Obręcze "gniazda" rozłożone na dywanie w dowolnych miejscach, w każdym "mieszka ptak". Na hasło "ptaki fruwają" dzieci opuszczają obręcze i poruszają się po sali, prowadząca w tym czasie zabiera jedną obręcz. Na hasło "szukaj gniazda" każdy zajmuje dowolne koło. Dziecko, które zostało bez koła "gniazda" zajmuje miejsce na brzegu dywanu. Nauczycielka zabiera jedną obręcz i powtarza zabawę. |
|
|
|