• baza materiałów |
1966 /
79
|
• publikacje |
96 /
55
|
• Celestyn Freinet |
73
|
• kalendarz |
8
|
• techniki plastyczne |
29 /
141
|
• kolorowanki |
220
|
• nasza galeria |
312
|
• galeria zdjęć |
607
|
• katalog haseł |
96
|
|
Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych [034] |
Autor: Bożena Forma |
|
Przybory: kartonowe pudła dla każdego dziecka (zbieramy je dużo wcześniej, można je później pomalować, okleić i wykorzystać do różnorodnych prac i zabaw).
1. Zabawa orientacyjno - porządkowa.
Pudła rozłożone w sali. W rytmie płynącej muzyki dzieci przemieszczają się między nimi. Przerwa w muzyce oznacza zatrzymanie się przed najbliższym pudłem. Zabawę powtarzamy 2-3 krotnie.
2. Zabawa bieżna.
Dzieci biegają po sali z pudełkami w rękach. Na dwa mocne uderzenia w bębenek - dwa pudła - biorą w ręce pudło, szukają partnera, kładą pudła obok siebie, a same trzymając się za ręce stoją przed nimi. Delikatne, rytmiczne uderzenia w instrument oznaczają ponowny bieg z pudłami. Trzykrotne mocne uderzenia w bębenek oznaczają 3 pudła obok siebie i przed nimi 3 "właścicieli".
3. Ćwiczenie z elementem wyprostnym.
Dzieci wraz ze swoimi przyborami zajmują miejsca w sali. Powolne przenoszenie oburącz pudeł w górę "ciężkie pudła" i powolne opuszczanie. "Lekkie pudła" unoszenie pudła w górę najpierw jedną, potem drugą ręką.
4. Ćwiczenie oddechowe.
Przejście do leżenia tyłem. Pudła na brzuchach. Dzieci wykonują głęboki wdech nosem i wydech ustami.
5. Ćwiczenie mięśni brzucha.
Dzieci przed rozpoczęciem ćwiczenia układają w wyznaczonym przez nauczycielkę miejscu pudła, następnie kładą się w jednym szeregu tak, aby wyciągnięte ręce jednego dziecka dotykały stóp następnego. Prowadząca kładzie pierwszemu dziecku pudło na nogach, wówczas ono siada (nogi wyprostowane), bierze pudło, kładzie się ponownie na plecy kładąc pudło na nogi następnemu dziecku. Kiedy wszystkie pudła znajdą się po drugiej stronie rozpoczynają swą "wędrówkę" w odwrotną stronę z tym, że pudła dzieci kładą na swoje nogi.
6. Zabawa bieżna z elementem współzawodnictwa.
Nauczycielka umieszcza w 3-4 miejscach (ilość uzależniona od ilości dzieci) sali chorągiewki bądź przykleja na podłodze kwardaty z folii samoprzylepnej (np. żółty, niebieski, zielony). Pudła rozłożone w sali. Dzieci zgodnie z muzyką przemieszczają się po sali między pudłami. Przerwa w muzyce oznacza podniesienie pudła, zobaczenia koloru kwadratu do niego przyklejonego i udanie się we właściwe miejsce sali. Dzieci tworzą z owych pudeł wieżę. Która grupa wykona zadanie szybciej i dokładniej otrzymuje punkt. Przed powtórzeniem zabawy kładziemy pudła oznaczeniami do spodu i mieszamy je.
7. Ćwiczenie z elementem czworakowania.
Popychanie pudła czołem na czworakach w jedną stonę. |
|
|
|