• baza materiałów |
1966 /
79
|
• publikacje |
96 /
55
|
• Celestyn Freinet |
73
|
• kalendarz |
8
|
• techniki plastyczne |
29 /
141
|
• kolorowanki |
220
|
• nasza galeria |
312
|
• galeria zdjęć |
607
|
• katalog haseł |
96
|
|
Choinka |
Autor: Bożena Forma |
[ doskonalenie umiejętności odwzorowywania i opisywania wybranych elementów ] |
Nauczycielka umieszcza na tablicy dwa duże szablony choinki (z zielonego materiału lub zielonej tektury).
Na jednej z nich umieszcza ozdoby choinkowe wykonane z kolorowego papieru (bombki, łańcuch, gwiazdki, serduszka, itp.). Takie same ozdoby rozkłada przed szablonem drugiej choinki. Gromadzi dzieci wokół siebie rozmawiając z nimi na temat ustrojonej choinki.
Dzieci wymieniają rodzaje ozdób, ich barwy, charakterystyczne kształty, nazwy. Następnie kolejno podchodzą do elementów rozłożonych przed drugim szablonem. Każde z nich wybiera dowolny element, nazywa go i umieszcza na pustym szablonie w odpowiednim miejscu (takim samym jak na szablonie pierwszym).
Wybór elementów może być dowolny lub narzucony przez prowadzącą. W celu utrudnienia zadania dzieci mogą określać położenie elementów w stosunku do innych - wysoko, nisko, pod serduszkiem, itd. |
|
|
|