• baza materiałów |
1966 /
79
|
• publikacje |
96 /
55
|
• Celestyn Freinet |
73
|
• kalendarz |
8
|
• techniki plastyczne |
29 /
141
|
• kolorowanki |
220
|
• nasza galeria |
312
|
• galeria zdjęć |
607
|
• katalog haseł |
96
|
|
Nauczycielka przedstawia dzieciom ilustracje przedstawiające sprzęt strażacki: toporek, wąż, drabina, bosak, samochód strażacki oraz ilustracje innych sprzętów nie związanych ze strażakami: piłka, skakanka, słuchawka lekarska, pędzel.
Dzieci samodzielnie tworzą dwa zbiory. Następnie każde dziecko otrzymuje do ręki wyciętą drabinę z czterema szczeblami oraz sylwetę strażaka, proporcjonalną do drabiny. Każdy strażak z tyłu ma przyklejony pasek papieru (haczyk). Podobne haczyki znajdują się na szczeblach drabiny, a na nich zawieszone są:
• czwarty szczebel - wąż
• trzeci szczebel - bosak
• drugi szczebel - kask
Nauczycielka opowiada dzieciom, że strażak jest silny i sprawny, musi bardzo dużo ćwiczyć, między innymi wchodzenie po drabinie. Pyta dzieci:
- Co znajduje się na szczeblach drabiny? - tłumaczy, że widoczne przedmioty musi znieść na dół.
Dzieci wspólnie z nauczycielką wymieniają liczebniki porządkowe. Następnie układają swoje drabiny w wyznaczonym miejscu (pod ścianą). Każdy zawiesza swojego strażaka na wybranym szczeblu. Nauczycielka indywidualnie zadaje dzieciom pytania, na którym szczeblu znajduje się strażak. |
|
|
|