CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA |
CELE OGÓLNE |
CELE SZCZEGÓŁOWE |
PONIEDZIAŁEK |
Burza - zabawa ruchowa pobudzająco - hamujaca.
| - reagowanie na sygnały ustalone przez prowadzącą
| - dziecko uczestniczy w zabawie
|
Słuchanie opowiadania B. Forma: Ola z wykorzystaniem pacynki. Zabawa ruchowa Dzieci do mnie. Swobodny bieg po sali. Na hasło "dzieci do mnie" dzieci gromadzą się przed nauczycielką.
| - rozbudzanie zaufania do nauczyciela oraz rówieśników - wyrabianie umiejętności gromadzenia się blisko prowadzącej
| - dziecko zwraca się do nauczyciela ze swoimi problemami - dziecko potrafi zająć miejsce w gromadce - dziecko reaguje na umówiony sygnał
|
Zabawy dowolne w kącikach zabaw. Rozmowy indywidualne z dziećmi.
| - zwracanie uwagi na konieczność odkładania zabawek na swoje miejsce - zachęcanie dzieci nieśmiałych do zabawy
| - dziecko bawi się zabawkami
|
WTOREK |
Zagadka słuchowa Pociąg. Rozpoznawanie odgłosów jadącego pociągu (z płyty CD). Słuchanie piosenki B. Forma: Pociąg. Ćwiczenia narządów mowy poprzez śpiew refrenu piosenki na sylabach "puk", "stuk". Słuchanie odgłosów jadącego pociągu z płyty CD. Próby tworzenia "pociągu".
| - zapoznanie z melodią i tekstem - doskonalenie motoryki narządów mowy - ćwiczenia ortofoniczne na sylabach występujących w refrenie piosenki
| - dziecko reaguje na śpiew prowadzącej, wypowiada niektóre wyrazy - dziecko stara się naśladować brzmienie sylab puk, stuk
|
Słuchanie opowiadania B. Forma: Jak Miś jechał na wycieczkę. Prezentacja ilustracji pociągu połączona z rozmową na temat: "jak wygląda pociąg osobowy". Doklejanie brakujących elementów (koła, miś w okienku)
| - zachęcanie do słuchania opowiadania - zapoznanie z techniką klejenia
| - dziecko z zainteresowaniem uczestniczy w działaniach - dziecko wie, do czego służy klej
|
Porządkowanie wybranych zabawek (samochody, lalki) w kącikach zabaw. Zwracanie uwagi na potrzebę odkładania zabawek na swoje miejsce.
| - zwracanie uwagi na zachowanie ładu i porządku po skończonej zabawie
| - dziecko wie, gdzie należy odkładać zabawki
|
ŚRODA |
Zabawy ruchowe ze śpiewem Balonik, Stary niedźwiedź, Klaszczemy nad głową.
| - utrwalanie melodii i tekstu - wyrabianie koordynacji słuchowo - ruchowej podczas zabawy w rytmie popularnych piosenek
| - dziecko chętnie uczestniczy w zabawie
|
Zabawa z elementem spostrzegania Czego brakuje. Określanie, który z trzech przedmiotów wskazanych przez nauczycielkę został ukryty.
| - rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
| - dziecko prawidłowo wskazuje odpowiedni przedmiot
|
Zabawy dowolnie wybranymi zabawkami. Zabawy częściowo kierowane przez nauczycielkę: sklep, spacer z lalką w wózku.
| - rozwijanie inwencji podczas zabawy
| - dziecko bierze udział w zabawie
|
CZWARTEK |
Zabawa ruchowa Stop. Dzieci maszerują w ustalonym kierunku. Na hasło "stop" zatrzymują się, na hasło "marsz" ponownie ruszają.
| - reakcja na umówiony sygnał - zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałych
| - dziecko reaguje na sygnał zatrzymując się
|
Zabawy plasteliną: ugniatanie, toczenie wałeczków.
| - poznanie nowego materiału - doskonalenie sprawności manualnych palców i dłoni
| - dziecko poprzez zabawę poznaje właściwości plasteliny
|
Zabawy klockami drewnianymi.
| - zapoznanie z różnymi możliwościami układania klocków
| - dziecko chętnie bawi się klockami - dziecko samodzielnie tworzy konstrukcje z kilku elementów
|
PIĄTEK |
Zabawa ruchowa Śpiący niedźwiedź.
| - reakcja na cichy i głośny sposób wypowiedzi - wyrabianie umiejętności poruszania się za prowadzącą
| - dziecko prawidłowo reaguje na wypowiedzi o różnym natężeniu głosu - dziecko wykonuje polecenia nauczycielki
|
Słuchanie wiersza B. Forma: Oto ja. Podczas powtarzania dzieci pokazują elementy o których mowa w wierszu.
| - wskazywanie i nazywanie części ciała - doskonalenie umiejętności poruszania się za nauczycielką
| - dziecko zgodnie z treścią wiersza pokazuje elementy ciała - dziecko przemieszcza się za prowadzącą
|
Utrwalanie poznanych dotychczas piosenek i wierszy połączonych z elementami ruchu.
| - zachęcanie do aktywnego udziału w działaniach
| - dziecko pamięta elementy ruchu do poznanych piosenek - dziecko wykazuje dużo radości podczas zabawy z piosenką |