aktualności | opinie o nas
dodaj   poleć  napisz
 
baza materiałów publikacje Celestyn Freinet pomoce  
 • baza materiałów 1966 / 79
 • publikacje 96 / 55
 • Celestyn Freinet 73
 • kalendarz 8
 • techniki plastyczne 29 / 141
 • kolorowanki 220
 • nasza galeria 312
 • galeria zdjęć 607
 • katalog haseł 96
baza materiałów > plany pracy
Kategoria: PLANY PRACY
Grupa wiekowa: dzieci 3-letnie
Miesiąc (propozycja): wrzesień
TEMAT TYGODNIA: W naszym przedszkolu
Autor: Bożena Forma
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA CELE OGÓLNE CELE SZCZEGÓŁOWE
PONIEDZIAŁEK
Burza - zabawa ruchowa pobudzająco - hamujaca.
- reagowanie na sygnały ustalone przez prowadzącą
- dziecko uczestniczy w zabawie
Słuchanie opowiadania B. Forma: Ola z wykorzystaniem pacynki. Zabawa ruchowa Dzieci do mnie. Swobodny bieg po sali. Na hasło "dzieci do mnie" dzieci gromadzą się przed nauczycielką.
- rozbudzanie zaufania do nauczyciela oraz rówieśników
- wyrabianie umiejętności gromadzenia się blisko prowadzącej

- dziecko zwraca się do nauczyciela ze swoimi problemami
- dziecko potrafi zająć miejsce w gromadce
- dziecko reaguje na umówiony sygnał

Zabawy dowolne w kącikach zabaw. Rozmowy indywidualne z dziećmi.
- zwracanie uwagi na konieczność odkładania zabawek na swoje miejsce
- zachęcanie dzieci nieśmiałych do zabawy

- dziecko bawi się zabawkami
WTOREK
Zagadka słuchowa Pociąg. Rozpoznawanie odgłosów jadącego pociągu (z płyty CD). Słuchanie piosenki B. Forma: Pociąg. Ćwiczenia narządów mowy poprzez śpiew refrenu piosenki na sylabach "puk", "stuk". Słuchanie odgłosów jadącego pociągu z płyty CD. Próby tworzenia "pociągu".
- zapoznanie z melodią i tekstem
- doskonalenie motoryki narządów mowy
- ćwiczenia ortofoniczne na sylabach występujących w refrenie piosenki

- dziecko reaguje na śpiew prowadzącej, wypowiada niektóre wyrazy
- dziecko stara się naśladować brzmienie sylab puk, stuk

Słuchanie opowiadania B. Forma: Jak Miś jechał na wycieczkę. Prezentacja ilustracji pociągu połączona z rozmową na temat: "jak wygląda pociąg osobowy". Doklejanie brakujących elementów (koła, miś w okienku)
- zachęcanie do słuchania opowiadania
- zapoznanie z techniką klejenia

- dziecko z zainteresowaniem uczestniczy w działaniach
- dziecko wie, do czego służy klej

Porządkowanie wybranych zabawek (samochody, lalki) w kącikach zabaw. Zwracanie uwagi na potrzebę odkładania zabawek na swoje miejsce.
- zwracanie uwagi na zachowanie ładu i porządku po skończonej zabawie
- dziecko wie, gdzie należy odkładać zabawki
ŚRODA
Zabawy ruchowe ze śpiewem Balonik, Stary niedźwiedź, Klaszczemy nad głową.
- utrwalanie melodii i tekstu
- wyrabianie koordynacji słuchowo - ruchowej podczas zabawy w rytmie popularnych piosenek

- dziecko chętnie uczestniczy w zabawie
Zabawa z elementem spostrzegania Czego brakuje. Określanie, który z trzech przedmiotów wskazanych przez nauczycielkę został ukryty.
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
- dziecko prawidłowo wskazuje odpowiedni przedmiot
Zabawy dowolnie wybranymi zabawkami. Zabawy częściowo kierowane przez nauczycielkę: sklep, spacer z lalką w wózku.
- rozwijanie inwencji podczas zabawy
- dziecko bierze udział w zabawie
CZWARTEK
Zabawa ruchowa Stop. Dzieci maszerują w ustalonym kierunku. Na hasło "stop" zatrzymują się, na hasło "marsz" ponownie ruszają.
- reakcja na umówiony sygnał
- zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałych

- dziecko reaguje na sygnał zatrzymując się
Zabawy plasteliną: ugniatanie, toczenie wałeczków.
- poznanie nowego materiału
- doskonalenie sprawności manualnych palców i dłoni

- dziecko poprzez zabawę poznaje właściwości plasteliny
Zabawy klockami drewnianymi.
- zapoznanie z różnymi możliwościami układania klocków
- dziecko chętnie bawi się klockami
- dziecko samodzielnie tworzy konstrukcje z kilku elementów

PIĄTEK
Zabawa ruchowa Śpiący niedźwiedź.
- reakcja na cichy i głośny sposób wypowiedzi
- wyrabianie umiejętności poruszania się za prowadzącą

- dziecko prawidłowo reaguje na wypowiedzi o różnym natężeniu głosu
- dziecko wykonuje polecenia nauczycielki

Słuchanie wiersza B. Forma: Oto ja. Podczas powtarzania dzieci pokazują elementy o których mowa w wierszu.
- wskazywanie i nazywanie części ciała
- doskonalenie umiejętności poruszania się za nauczycielką

- dziecko zgodnie z treścią wiersza pokazuje elementy ciała
- dziecko przemieszcza się za prowadzącą

Utrwalanie poznanych dotychczas piosenek i wierszy połączonych z elementami ruchu.
- zachęcanie do aktywnego udziału w działaniach
- dziecko pamięta elementy ruchu do poznanych piosenek
- dziecko wykazuje dużo radości podczas zabawy z piosenką
odwiedzin: 21070461  
o serwisie podstawa programowa regulamin mapa serwisu kontakt panel administracyjny
Copyright © 2005-2024  Rok w Przedszkolu Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu