aktualności | opinie o nas
dodaj   poleć  napisz
 
baza materiałów publikacje Celestyn Freinet pomoce  
 • baza materiałów 1966 / 79
 • publikacje 96 / 55
 • Celestyn Freinet 73
 • kalendarz 8
 • techniki plastyczne 29 / 141
 • kolorowanki 220
 • nasza galeria 312
 • galeria zdjęć 607
 • katalog haseł 96
baza materiałów > plany pracy
Kategoria: PLANY PRACY
Grupa wiekowa: dzieci 3-letnie
Miesiąc (propozycja): wrzesień
TEMAT TYGODNIA: Jakie zabawki mamy w naszej sali
Autor: Bożena Forma
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA CELE OGÓLNE CELE SZCZEGÓŁOWE
PONIEDZIAŁEK
Rozmowy indywidualne z dziećmi. Nauczycielka przygotowuje dla dzieci "niespodzianki" - wycięte z kolorowego brystolu szablony pajacyków i lalek, które umieszcza w oddzielnych pudełkach. Przez szablony przewleka sznurki do powieszenia na szyi. Po wejściu do sali dzieci wyciągają z pudełek: chłopcy pajacyki, dziewczynki lalki. Zawieszają je na szyję. Zabawki - zabawa pobudzająco - hamująca.
- przełamanie nieśmiałości w kontaktach z dorosłymi
- dziecko rozumie kierowane do niego polecenia
Prowadząca trzyma w ręce pacynkę. Zwraca się do dzieci z pytaniami: - Co to jest? (lalka); - Kto pokaże jej oczy?; - W co jest ubrana lalka?; - Czy wiecie gdzie w sali ta zabawka ma swoje miejsce? Podobne pytania nauczycielka zadaje podczas rozmowy na temat pajacyka. Praca plastyczna - wypełnianie kredkami świecowymi wybranego przez dzieci obrazka (pajacyk, lalka).
- zachęcanie do odpowiedzi na pytania
- wyrabianie sprawności manualnych

- dziecko wskazuje elementy, o których mowa
- dziecko potrafi trzymać kredkę świecową

Zabawy dowolnie wybranymi zabawkami.
- wdrażanie do poszanowania zabawek
- dziecko odkłada zabawkę na miejsce
WTOREK
Zabawy dowolne podczas schodzenia się dzieci. Opowiadanie bajki połączone z oglądaniem ilustracji.
- wdrażanie do słuchania
- dziecko skupia uwagę na nauczycielce
B. Forma: Zabawy klockami - słuchanie wiersza. Dzieci siedzą w kole. Prowadząca przed każdym rozsypuje klocki. Dzieci układają samodzielnie proste budowle. Praca plastyczna Klocki - wypełnianie obrazka, przedstawiającego budowlę z klocków, farbami plakatowymi metodą paluszkową.
- manipulowanie klockami
- wyrabianie sprawności palców
- umiejętne przenoszenie farby na kontury klocków

- dziecko chętnie bawi się klockami
- dziecko nabiera nowych doświadczeń podczas operowania farbami (2 kolory)

Zabawy dowolne w kącikach zabaw.


ŚRODA
Kto pamięta swój znaczek - zabawa doskonaląca spostrzegawczość, utrwalanie treści zawartych na znaczkach w szatni i w łazience.
- sprawdzanie stopnia zapamiętania przez dzieci treści zawartych na ich obrazkach
- dziecko rozpoznaje swój znaczek
B. Forma: Piłka - opowiadanie z wykorzystaniem sylwet. Nauczycielka pokazuje dzieciom dużą czerwoną piłkę. - Jak myślicie. Czy tak wyglądała piłka Marcina? Następnie pokazuje małą czerwoną piłeczkę. - Pamiętacie, jak śniło się Marcinowi, że piłka robi się mała i chował ją do kieszeni? Zabawa piłkami - utrwalenie pojęć duża, mała. Dzieci w kole. Prowadząca rzuca do dzieci raz dużą, raz małą piłkę wypowiadając słowa: duża, mała. Rozdanie szablonów piłek - wypełnianie ich kolorem za pomocą rozcierania palcem "obrzynek" z kredek świecowych.
- wyrabianie cierpliwości podczas słuchania
- wprowadzenie pojęcia duży, mały

- dziecko słucha opowiadania
Zabawy dowolne wybranymi zabawkami.


CZWARTEK
Zabawy ze śpiewem Krasnoludki, Murzynek malutki. Zabawy przy stolikach. Dopasowywanie elementów o różnych kształtach do odpowiednich okienek.
- wyrabianie sprawności manualnych i spostrzegawczości
- dziecko dobiera element do odpowiedniego okienka
Oglądanie ilustracji przedstawiających różne rodzaje samochodów: osobowy, straż pożarna, ciężarówka, karetka pogotowia. Wyszukiwanie odpowiednich samochodów - zabawek w sali. Samochody - zabawa ruchowa doskonaląca umiejętność biegu na palcach. Zabawy małymi samochodami.
- uświadamianie znaczenia odkładania zabawek na swoje miejsce
- rozwijanie sprawności ruchowej

- dziecko wie, gdzie należy odkładać zabawki
- dziecko potrafi biegać na palcach

Zabawy dowolne w kącikach zabaw.
 
 
PIĄTEK
Dzieci ustawione w rzędzie. Nauczycielka zwraca się do dzieci: - Jesteśmy ogromnym smokiem. "Smok" idzie do łazienki. Maszerują w rytmie wierszyka B. Forma: Smok recytowanego przez prowadzącą, kołyszą się z nogi na nogę.
- poznanie nowego wiersza
- dzicko powtarza słowa za prowadzącą
- dziecko potrafi stanąć w rzędzie

Poznajemy smoka - rozmowa połączona z działaniem. Dzieci w kole. Na śrdoku duża pluszowa zabawka smok przykryta materiałem. Wystaje jedynie fragment zabawki, na podstawie którego dzieci rozpoznają co to jest. Złap smoka za ogon - zabawa ruchowa pobudzająco - hamująca. Dzieci w kole. Prowadząca ciągnie po podłodze smoka przed dziećmi. Każde kolejno próbuje go chwycić za ogon. Smok - praca plastyczna. Dzieci otrzymują szablon smoka. Doklejają brakujące elementy.
- ćwiczenie refleksu
- doskonalenie wyobraźni

- dziecko chwyta smoka za ogon
- dziecko dokleja elementy w odpowiednim miejscu

Zabawy w kącikach zabaw.
 
 
odwiedzin: 22279584  
o serwisie podstawa programowa regulamin mapa serwisu kontakt panel administracyjny
Copyright © 2005-2024  Rok w Przedszkolu Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu