CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA |
CELE OGÓLNE |
CELE SZCZEGÓŁOWE |
PONIEDZIAŁEK |
Powitanie dzieci. Wprowadzenie nowych dzieci do grupy. Obserwacja - rozmowy indywidualne. Gry i zabawy integracyjne. Mam chusteczkę haftowaną, Rolnik sam w dolinie.
| - stworzenie odpowiednich warunków do adaptacji dziecka
| - dziecko chętnie przychodzi do przedszkola - dziecko nawiązuje kontakt z rówieśnikami
|
Słuchanie wiersza J.Tuwima Lokomotywa. Ćwiczenia artykulacyjne na zgłoskach "szu, szu, szu, puf, puf, puf". Ćwiczenia logorytmiczne na melodii piosenki Jedzie pociąg z daleka. Rysowanie kredkami świecowymi na temat "Lokomotywa".
| - wdrażanie do cichego i uważnego słuchania - doskonalenie aparatu mowy - utrwalanie koloru zielonego, czerwonego
| - dziecko prawidłowo wykonuje zadania - dziecko chętnie uczestniczy w ćwiczeniach - dziecko starannie wykonuje swoją pracę stosując szeroką gamę kolorów
|
Zabawy przy stolikach - układanki (grzybki), tworzenie kompozycji z klocków o kształtach figur geometrycznych. Poznanie kącików zabaw, rozmowa na temat "Co pamiętamy po wakacjach": zabawy, wierszyki, piosenki.
| - zachęcanie do wspólnego działania - ćwiczenie pamięci odtwórczej
| - dziecko przestrzega odpowiednich zasad podczas zabaw z rówieśnikami - dziecko chętnie bawi się nowymi zabawkami
|
WTOREK |
Oglądanie czasopism dziecięcych przy stolikach. Wyszukiwanie postaci dziecięcych i opisywanie jakie wykonują czynności. Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych [017].
| - zachęcanie do swobodnych wypowiedzi
| - dziecko właściwie wyszukuje odpowiednie ilustracje - dziecko chętnie uczestniczy w zabawach
|
Słuchanie wiersza B. Forma: Idą dzieci. Droga do przedszkola - poznanie pojęcia "labirynt". Nauczycielka rysuje na dużym arkuszu szarego papieru labirynt (postać chłopca -celem jest budynek przedszkola narysowany na środku). Dzieci zajmują miejsca przy stolikach, na których nauczycielka przygotowuje ilustracje ze starych czasopism dziecięcych, przedstawiających różne rodzaje labiryntów. Dzieci odnajdują w nich prawidłowe drogi. Zabawa ruchowa Wąska ścieżka. Dzieci przechodzą jedno za drugim po ścieżce wyznaczonej z szarf. Ćwiczenie graficzne - odszukanie i narysowanie drogi w labiryncie.
| - poznanie pojęcia "labirynt" - doskonalenie umiejętniości posługiwania się kredkami ołówkowymi
| - dziecko stara się właściwie utrzymać równowagę podczas ćwiczenia - dziecko zaznacza drogę w labiryncie
|
Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, korzystanie z urządzeń w ogrodzie przedszkolnym.
| - zwracanie uwagi na zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw
| - dziecko przestrzega ustalonych zasad podczas zabawy
|
ŚRODA |
Pomoc nauczycielce w przygotowaniach do zajęć. Zabawa ortofoniczna na temat: Co słychać w przedszkolu. Naśladowanie głosów z najbliższego otoczenia: szum płynącej wody z kranu, odgłosy z kuchni, korytarza, innych sal. Zabawy ruchowe Pary, Bieg z przeszkodami. B. Forma: Idziemy do przedszkola - zapoznanie z piosenką. Rozmowa na temat tekstu i charakteru melodii.
| - zachęcanie do niesienia pomocy innym w codziennych działaniach - rozwijanie wrażliwości słuchowej
| - dziecko pomaga nauczycielce i innym kolegom - dziecko wsłuchuje się w przedszkolne dźwięki - dziecko ustawia się parami - dziecko potrafi biegać między przeszkodami - dziecko odpowiada na pytania związane z treścią piosenki
|
Słuchanie opowiadania B. Forma: Obiad. Wizyta w przedszkolnej kuchni - rozmowa na temat pracy pań kucharek. Praca plastyczna - lepienie miseczki z masy solnej.
| - zachęcanie dzieci do próbowania nowych potraw - poznanie pracowników przedszkola
| - dziecko chętnie zjada przedszkolne posiłki - dziecko wie, na czym polega praca pań kucharek
|
Zabawy ruchowe w przeszkolnym ogrodzie z wykorzystaniem: tunelu, chusty animacyjnej, piłki.
| - zwracanie uwagi na współdziałanie i zgodną zabawę
| - dziecko używa form grzecznościowych
|
CZWARTEK |
Utrwalenie imion dzieci - zabawa kłębkiem wełny. Ćwiczenia słuchowe - rozpoznajemy głosy kolegów.
| - ćwiczenie narządów mowy - przestrzeganie ustalonych zasad podczas zabawy
| - dziecko zna imiona swoich kolegów
|
Rozmowa przy dwóch ilustracjach dotycząca zachowania Marty w łazience Marta w łazience.
| - wyrabianie umiejętności prawidłowego mycia zębów
| - dziecko przypisuje do ilustracji czynności, które należy wykonywać rano i wieczorem
|
Zabawy dowolne wybranymi zabawkami. Porządkowanie klocków w pojemnikach.
| - zaspakajanie naturalnych potrzeb dzieci poprzez zabawy w kącikach zabaw
| - dziecko zgodnie bawi się z rówieśnikami
|
PIĄTEK |
Zabawy przy stolikach - puzzle, klocki plastikowe. Zabawy ruchowe ze śpiewem popularnych piosenek Mało nas, Murzynek, Nie chcę cię znać.
| - wyrabianie cierpliwości - doskonalenie spostrzegawczości podczas działania
| - dziecko stara się skończyć swoją pracę - dziecko z dużą uwagą układa puzzle
|
Utrwalanie nazw swoich znaczków w szatni i łazience. Nauka samodzielnego układania swetrów, butów w szatni. Praca plastyczna Co przedstawia mój znaczek. Malowanie farbami plakatowymi szablonu znaczka.
| - wyrabianie nawyku do zachowania ładu i porządku - zwracanie uwagi na odpowiedni dobór kolorów
| - dziecko wie, gdzie jest jego miejsce w szatni - dziecko pamięta jak wygląda jego znaczek - dziecko starannie wykonuje swoją pracę plastyczną
|
Słuchanie bajki opowiadanej przez nauczycielkę Czerwony Kapturek - ocena postaci głównych bohaterów.
| - zachęcanie do słuchania z uwagą opowiadania nauczycielki
| - dziecko chętnie i w logiczny sposób odpowiada na pytania |