aktualności | opinie o nas
dodaj   poleć  napisz
 
baza materiałów publikacje Celestyn Freinet pomoce  
 • baza materiałów 1966 / 79
 • publikacje 96 / 55
 • Celestyn Freinet 73
 • kalendarz 8
 • techniki plastyczne 29 / 141
 • kolorowanki 220
 • nasza galeria 312
 • galeria zdjęć 607
 • katalog haseł 96
baza materiałów > plany pracy
Kategoria: PLANY PRACY
Grupa wiekowa: dzieci 3-letnie
Miesiąc (propozycja): listopad
TEMAT TYGODNIA: Pamiętamy o Dniu Pluszowego Misia
Autor: Bożena Forma
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA CELE OGÓLNE CELE SZCZEGÓŁOWE
PONIEDZIAŁEK
Zabawa pobudzająco - hamująca Misie na spacerze. Recytacja wierszyka o misiach: B. Forma: Wesołe misie - recytacja połączona z ilustrowaniem treści ruchem.
- reagowanie na ustalone sygnały
- rozwijanie koordynacji słuchowo - ruchowej

- dziecko przenosi ciężar z lewej nogi na prawą
- dziecko obrazuje ruchem treść wiersza

Opowiadanie B. Forma: Miś i słoneczko. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania Spacer misia. Oglądanie ilustracji przedstawiających misia, słoneczko i jabłko. Opisywanie ich wyglądu, określanie kolorów.
- wyrabianie umiejętności słuchania przekazywanych treści
- ćwiczenie umiejętności poruszania się na czworakach
- utrwalenie kolorów

- dziecko uważnie słucha przekazywanych przez prowadzącą treści
- dziecko wykonuje ruchy proponowane przez prowadzącą
- dziecko określa elementy na ilustracjach

Zabawa kierowana przez nauczycielkę Miś zaprasza gości. Zabawy dowolne wybranymi zabawkami.
- zademonstrowanie właściwego zachowania w trakcie przyjmowania gości
- dziecko wie jakie formy grzecznościowe stosować
WTOREK
Przyniesienie przez dzieci do przedszkola swoich ulubionych misiów. Umieszczenie ich w wyznaczonym miejscu - rozmowy swobodne na ich temat. Zabawa ruchowa Co robią misie. Słuchanie piosenki o misiu z płyty CD.
- rozwijanie uwagi
- zachęcanie do swobonych wypowiedzi

- dziecko prawidłowo naśladuje proponowane przez prowadzącą ruchy
- dziecko opowiada o swoim misiu

Zabawy matematyczne. Umieszczenie misiów na regale, określanie ich położenia z równoczesnym stosowaniem określeń "na górze, na dole". Dzieci zajmują miejsca przy stolikach. Każde otrzymuje kartkę z narysowanym domkiem i dwie głowy misiów (w czapeczce, z kokardką). Zgodnie z poleceniami dzieci manipulują misiami. Na zakończenie umieszczają w górnym oknie głowę misia w czapeczce, a w dolnym głowę misia z kokardą. Praca plastyczna Miś. Na dużych kartkach papieru z narysowanym konturem głowy misia przyklejanie wyciętych elementów twarzy. Pokrywanie brakujących elementów twarzy klejem i umieszczanie ich w odpowiednich miejscach.
- stosowanie określeń dotyczących położenia zabawek
- utrwalenie nazw części twarzy

- dziecko stosuje określenia "na górze", "na dole"
- dziecko stara się umieścić w odpowiednich miejscach elementy twarzy

Śpiew przez prowadzącą piosenki B. Forma: Miś na spacerze. Dzieci naśladują jej ruchy. Słuchanie wybranego fragmentu bajki o Kubusiu Puchatku w interpretacji nauczycielki. Zabawy dowolne wybranymi zabawkami.
- zachęcanie do zabawy wszystkich dzieci
- rozbudzanie zainteresowania bohaterami bajki


ŚRODA
Zabawa ruchowa Śpiący niedźwiedź. Zabawa ruchowa Różne zabawki. Wykorzystanie pacynki misia do rozmowy podczas pobytu w łazience. Stosowanie odpowiednich zasad - opisywanie znaczków, przypomnienie sposobu mycia rąk.
- ćwiczenie szybkiej reakcji na ustalony sygnał
- rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia logorytmiczne
- przypomnienie ustalonych zasad funkcjonowania w grupie

- dziecko spontanicznie reaguje podczas zabaw
- dziecko pamięta i przestrzega ustalonych zasad w łazience

Czytanie wybranego opowiadania z książki Cz. Janczarskiego: Nowi przyjaciele Misia Uszatka. Praca plastyczna Miś - wypełnianie konturu misia metodą paluszkową.
- doskonalenie umiejętności nakładania farby palcami
- dziecko z uwagą słucha tekstu czytanego
- dziecko wykonuje starannie swoją pracę

Składanie obrazków w całość z trzech, czterech części. Manipulowanie klockami, próby tworzenia prostych budowli.
- wyrabianie cierpliwości, dążenie do zakończenia zadania
- dziecko prawidłowo dobiera elementy
- dziecko piętrzy budowle

CZWARTEK
Oglądanie przy stolikach książek (twarde kartki). Zabawa ruchowa ze śpiewem Stary niedźwiedź mocno śpi. Śpiew piosenek ilustrowanych ruchem Tu paluszek, Dwa malutkie misie.
- rozwijanie mowy komunikatywnej
- dziecko wypowiada się na temat oglądanych książek
Teatrzyk kukiełkowy - opracowanie opowiadania B. Forma: Jak Miś jechał na wycieczkę - nauczycielka wykonuje sylwety z brystolu, mocując na listewkach (można również wykorzystać pacynki, jeżeli takimi dysponuje). Rozmowa z dziećmi na temat treści przedstawienia ze szczególnym zwracaniem uwagi na postępowanie bohaterów. Zabawa ruchowa Wycieczka.
- przestrzeganie zasad obowiązujących podczas przedstawienia
- stosowanie określeń dobry, zły

- dziecko z zainteresowaniem uczestniczy w przedstawieniu
- dziecko przestrzega reguł zabawy

Zabawy integracyjne ze śpiewem z dziećmi z grupy starszaków. Zabawy dowolne w kącikach zabaw.
- zachęcanie do wspólnej zabawy z dziećmi starszymi
- rozwijanie umiejętności łączenia ruchu ze śpiewem

- dziecko czuje się bezpiecznie w innej sali w otoczeniu dzieci z innych grup
- dziecko zna wybrane piosenki i zabawy ze śpiewem

PIĄTEK
Przewlekanka Ubieramy misia - przewlekanie sznurówek przez dziurki. Każde dziecko otrzymuje szablon i przewleka przez dziurki sznurówkę tworząc strój misia. Słuchanie piosenki z filmu o Kubusiu Puchatku.
- ćwiczenie palców
- dziecko w skupieniu przewleka sznurówki
Nauczycielka gromadzi dzieci przed sobą, trzyma na kolanach dużego pluszowego misia i śpiewa dzieciom piosenkę B. Forma: Miś. Misie znane i nieznane - rozmowa połączona z oglądaniem ilustracji. Nauczycielka gromadzi książki i czasopisma, w których zawarte są opowiadania, wiersze i ilustracje przedstawiające różne misie. Układa swoimi słowami zagadki na podstawie fragmentów, popierając je ilustracjami. Dzieci próbują odgadnąć jaki to miś, wymieniają jego cechy charakterystyczne. Książka, czasopismo, ilustracja umieszczone w kaciku tematycznym. Powtórzenie piosenki śpiewanej przez prowadzącą z naśladowaniem ruchów - Układ ruchowy do piosenki "Miś".
rozwijanie zainteresowania książką
- przełamanie nieśmiałości podczas wypowiedzi
- rozwijanie wyobraźni poprzez obrazowanie ruchem tekstu

- dziecko zna różne misie występujące w literaturze
- dziecko naśladuje ruchy prowadzącej

Zabawy dowolne wybranymi zabawkami oraz misiami przyniesionymi z domu.
 
 
odwiedzin: 22546037  
o serwisie podstawa programowa regulamin mapa serwisu kontakt panel administracyjny
Copyright © 2005-2024  Rok w Przedszkolu Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu