CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA |
CELE OGÓLNE |
CELE SZCZEGÓŁOWE |
PONIEDZIAŁEK |
Swobodne rozmowy z dziećmi na tematy przez nie narzucone. Układanie puzzli i domina obrazkowego. Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych [041].
| - stwarzanie przyjaznych dziecku sytuacji - umacnianie poczucia pewności siebie - ćwiczenie koncentracji
| - dziecko nawiązuje rozmowę z nauczycielką - dziecko w skupieniu układa puzzle
|
Słuchanie opowiadania B. Forma: Lala Martynka. Dzieci dobierają się parami. W rytmie muzyki wykonują ruchy proponowane przez nauczycielkę. Na przerwę w muzyce wykonują ukłon w stronę partnera. Praca plastyczna Lala Martynka - wydzieranka. Dzieci wydzierają z papieru kolorowego fragmenty postaci i stroju. Naklejają je na kolorowe kartki brystolu. Kredkami dorysowują drobne elementy, np. twarz, ręce.
| - uświadamianie konieczności poszanowania zabawek - doskonalenie umiejętności wykonania ukłonu - wyrabianie płynności ruchów - rozwijanie wyobraźni - odczuwanie radości i zadowolenia podczas działania
| - dziecko wie, że o każdym uszkodzeniu zabawki należy informować nauczycielkę - dziecko rozumie dlaczego należy szanować zabawki i wszystkie przedmioty, które znajdują się w sali - dziecko wykonuje płynne ruchy - dziecko wykonuje ciekawą pracę
|
Pomoc nauczycielce w zmianie dekoracji sali. Zabawy dowolne w kącikach zabaw.
| - rozwijanie poczucia, że jest się gospodarzem sali
| - dziecko chętnie pomaga nauczycielce
|
WTOREK |
Zabawy z piosenką. Śpiew zbiorowy i indywidualny piosenek o tematyce zimowej. Osłuchanie z piosenką B. Forma: Zabawa w przedszkolu. Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych.
| - rozwijanie wrażliwości muzycznej - utrwalanie kroków tanecznych
| - dziecko potrafi zaśpiewać jedną zwrotkę piosenki
|
Oglądanie ilustracji przedstawiającej bal w przedszkolu. Wyszukiwanie na niej charakterystycznych elementów (stroje, dekoracja, jednakowe przedmioty u różnych postaci). Słuchanie wiersza B. Forma Przebierańcy. Praca plastyczna - ozdabianie czapeczek karnawałowych.
| - doskonalenie spostrzegawczości - wyrabianie sprawności manualnych
| - dziecko chętnie odpowiada na pytania - dziecko wskazuje charakterystyczne elementy - dziecko w ciekawy sposób ozdabia czapkę
|
Dobieranie akompaniamentu na instrumentach perkusyjnych do piosenki B. Forma Zabawa w przedszkolu. Słuchanie bajki czytanej przez prowadzącą.
| - rozwijanie poczucia rytmu - wyrabianie umiejętności słuchania słowa czytanego
| - dziecko rytmicznie odtwarza tekst - dziecko spokojnie słucha czytanego tekstu
|
ŚRODA |
Zabawy koralikami. Segregowanie według koloru, kształtu. Nawlekanie na żyłkę według własnych pomysłów. Zabawy integracyjne Nie chcę cię znać, Balonik, Po szerokim stawie.
| - stwarzenie miłej, przyjaznej atmosfery - ćwiczenie sprawności manualnych
| - dziecko bez oporów przychodzi do przedszkola - dziecko sprawnie nawleka koraliki
|
Utrwalanie piosenki B. Forma: Zabawa w przedszkolu. Zabawa ruchowa Księżyc i gwiazdy. Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych [038].
| - uważne słuchanie treści - przestrzeganie zasad ustalonych podczas zabawy
| - dziecko wie o czym opowiada piosenka - dziecko czeka aż zostanie dotknięte przez "księżyc"
|
Układanie domina obrazkowego. Manipulowanie klockami plastikowymi.
| - rozwijanie spostrzegawczości - rozwijanie sprawności manualnych
| - dziecko prawidłowo dobiera obrazki - dziecko konstruuje ciekawe budowle
|
CZWARTEK |
Oglądanie ilustracji w czasopismach dziecięcych. Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych.
| - kształcenie umiejętności wypowiadania się
| - dziecko wypowiada się na temat ilustracji
|
Klasyfikowanie zabawek według ustalonych cech: ciężaru, koloru, wielkości. Zabawa ruchowa Co robią zabawki.
| - porządkowanie zabawek, tworzenie zbiorów - wypełnianie kolorem przedmiotów należących do określonego zbioru - ćwiczenie umiejętności bezpiecznego poruszania się po sali w grupie
| - dziecko prawidłowo wybiera zabawki - dziecko szybko reaguje na sygnał
|
Spacer w okolicach przedszkola w celach rekreacycjnych. Zabawy dowolne wybranymi zabawkami.
| - wyrabianie umiejętności chodzenia para za parą - przestrzeganie ustalonych reguł podczas współdziałania z rówieśnikami
| - dziecko dzieli się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi otoczenia - dziecko przyjmuje ze spokojem przegraną
|
PIĄTEK |
Rozmowa na temat zimowej aury. Określanie jej charakterystycznych cech. Opisywanie części garderoby odpowiednich na czas zimy. Zabawa Do kogo toczę piłkę.
| - wzbogacanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych w zimie - utrwalanie imion dzieci
| - dziecko dobiera ubranie do pogody - dziecko zna imiona rówieśników
|
Przygotowanie do uroczystości przedszkolnej. Udział dzieci w zabawie karnawałowej. Wykonanie wydzieranki z gazety - naklejanie na kolorowe kartki papieru technicznego.
| - udział dzieci w konkursach, zabawach, grach - samodzielne tworzenie pracy plastycznej
| - dziecko chętnie uczestniczy w balu - dziecko nadaje nazwę swojej wydzierance
|
Zabawy na podwórku. Zwracanie uwagi na porządek w szafkach podczas zmiany garderoby. Zabawy dowolnie wybranymi zabawkami.
| - wdrażanie do nierozrzucania swojej garderoby po szatni
| - dziecko wie jaką kolejność zachować przy ubieraniu się w zimową odzież |