CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA |
CELE OGÓLNE |
CELE SZCZEGÓŁOWE |
PONIEDZIAŁEK |
Zabawy ruchowe przy muzyce. Zabawy gazetami (słuchanie szelestu, formowanie kulek, rzuty do celu).
| - rozwijanie sprawności manualnych - doskonalnie umiejętności rzutu do celu
| - dziecko potrafi zagnieść kulki - dziecko trafia kulką w tablicę
|
Słuchanie bajki Ch. Perrouta: Dary wróżki w interpretacji nauczycielki, połączone z oglądaniem ilustracji. Zabawa ruchowa Dobra wróżka. Praca plastyczna Zabawy farbą mydlaną - wykonanie na podstawie techniki plastycznej Rysowanie na podłożu z masy mydlanej.
| - wyrabianie nawyku słuchania w skupieniu - zachęcanie do wyrażania mimiką własnych uczuć - poznanie nowej techniki plastycznej
| - dziecko potrafi określić która postać jest zła, a która dobra - dziecko wyraża zadowolenie poprzez uśmiech - dziecko chętnie manipuluje masą plastyczną
|
Zabawy manipulacyjno - konstrukcyjne drewnianymi klockami - próby budowania wieży. Zabawy dowolne wybranymi zabawkami.
| - zachęcanie do zabawy klockami
| - dziecko potrafi ułożyć wieżę z kilku klocków
|
WTOREK |
Zabawa ruchowa Droga do krainy bajek. Przypomnienie jak należy zachować się przy stole podczas posiłków.
| - przestrzeganie ustalonych reguł
| - dziecko prawidłowo siedzi na krzesełku - dziecko odpowiednio trzyma łyżkę i widelec
|
Określanie cech wielkościowych przedmiotów - scenariusz zajęć Rodzina misiów. Porównywanie wielkości zabawek w sali. Stosowanie określeń: duży - mały (misie, lalki, klocki, piłki).
| - zwracanie uwagi na wyraźne różnice w wielkości i stosowanie odpowiednich określeń
| - dziecko stosuje przeciwstawne określenia
|
Manipulowanie plasteliną. Nadawanie jej dowolnych kształtów.
| - rozwijanie umiejętności manipulowania plasteliną
| - dziecko nazywa swoje wytwory
|
ŚRODA |
Utrwalenie znanych zabaw ruchowych ze piewem Nitko, nitko, Murzynek malutki, Balonik. Składanie puzzli w całość.
| - łaczenie ruchu ze śpiewem - rozwijanie wyobraźni
| - dziecko uczestniczy w zabawach ze śpiewem - dziecko łączy elementy tworzące obrazek
|
Czerwony Kapturek - udział w przedstawieniu przygotowanym przez grupę dzieci starszych. Zabawa ruchowa Kapturek idzie przez las.
| - udział w przedstawieniach na terenie przedszkola
| - dziecko z uwagą śledzi losy bohaterów bajki - dziecko naśladuje czynności obrazujące bohaterów bajki
|
Zabawy dowolne przy stolikach i w kącikach zabaw.
| - zwracanie uwagi na konieczność poszanowania zabawek
| - dziecko po skończonej zabawie odkłada zabawki na swoje miejsce
|
CZWARTEK |
Wspólne rysowanie przy stolikach z wykorzystaniem arkuszy szarego papieru i kredek świecowych (każdy rysuje od swojej strony, nauczycielka dodaje coś od siebie zapełniając środek arkusza). Zabawa ruchowa Gwiazdki.
| - rysowanie na dużych powierzchniach - reagowanie na ustalone sygnały
| - dziecko wypełnia dużą powierzchnię przy pomocy kredek świecowych
|
Słuchanie opowiadania B. Forma: Zabawa zabawek. Utrwalenie piosenki Głodny zajączek.
| - słuchanie krótkich utworów literackich - zachęcanie do wypowiedzi związanych z treścią opowiadania - urtwalenie melodii i tekstu poznanej wcześniej piosenki
| - dziecko wie o czym jest opowiadanie - dziecko zna melodię i tekst piosenki
|
Wyjście do przedszkolnego ogrodu.
| - zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałych
| - dziecko chętnie przebywa na świeżym powietrzu
|
PIĄTEK |
Oglądanie książeczek o sztywnych kartkach. Zachęcanie do wypowiedzi na temat zawartych w nich treści. Zabawa ilustracyjna na podstawie Układu ruchowego do piosenki "Pianino gra".
| - zachęcanie do obcowania z książką - obrazowanie ruchem treści piosenki
| - dziecko ogląda książki w wyznaczonym do tego celu miejscu - dziecko wykonuje ruchy w oparciu o treść piosenki
|
Zabawa paluszkowa Paluszek do paluszka. Słuchanie wiersza J. Brzechwy: Mróz.
| - obcowanie z literaturą
| - dziecko słucha wiersza w interpretacji nauczycielki
|
Porządkowanie wybranych zabawek (samochody, lalki) w kącikach zabaw. Zwracanie uwagi na potrzebę odkładania zabawek na swoje miejsce.
| - zwracanie uwagi na zachowanie ładu i porządku po skończonej zabawie
| - dziecko wie, gdzie należy odkładać zabawki |