CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA |
CELE OGÓLNE |
CELE SZCZEGÓŁOWE |
PONIEDZIAŁEK |
Zwracanie uwagi na stosowanie form grzecznościowych podczas schodenia się dzieci. Zabawy integracyjne z dziećmi z innych grup. Słuchanie piosenek w wykonaniu dzieci z grup starszych. Zabawy przy stolikach - układanie puzzli składających się z ośmiu elementów.
| - rozwijanie wrażliwości muzycznej - współdziałanie z dziećmi z innych grup - ćwiczenie spostrzegawczości
| - dziecko naśladuje ruchy dzieci starszych - dziecko cierpliwie układa puzzle
|
Słuchanie piosenki B. Forma: Dzieci malują. Zabawa doskonaląca spostrzegawczość Wyszukaj przedmioty - wyszukiwanie przedmiotów o określonym kolorze. Zabawa ruchowa Kolorowe koła. Malowanie na mokrej kartce. Obserwowanie zjawiska rozlewania się farb.
| - rozwijanie percepcji wzrokowej - utrwalanie kolorów - poznanie nowej techniki plastycznej
| - dziecko nazywa kolory - dziecko tworzy ciekawe kompozycje kolorystyczne na mokrych kartkach
|
Manipulowanie klockami. Budowanie z klocków o określonym kolorze. Zabawy dowolne w kącikach zabaw.
| - rozwijanie wyobraźni - próby nazywania prostych budowli
| - dziecko wybiera klocki w jednakowym kolorze
|
WTOREK |
Zabawy ze śpiewem Pingwin, Mało nas, Ojciec Wirgiluisz. Manipulowanie plasteliną, nadawanie jej dowolnych kształtów.
| - utrwalanie poznanych zabaw z piosenką - ćwiczenie sprawności palców
| - dziecko łączy elementy ruchu ze śpiewem - dziecko nadaje kształt plastelinie
|
Zabawy matematyczne Kolorowe guziki.
| - przeliczanie w zakresie czterech - utrwalanie pojęcia zbioru
| - dziecko chętnie manipuluje guzikami - dziecko przestrzega ustalonych zasad podczas zabawy
|
Słuchanie bajki Ch. Andersena: Brzydkie kaczątko w interpretacji nauczycielki. Zachęcanie do wypowiedzi na temat czytanej bajki.
| - wyrabianie nawyku słuchania w skupieniu - wzbogacanie słownika
| - dziecko z zainteresowaniem słucha nauczycielki - dziecko wypowiada się w logiczny sposób
|
ŚRODA |
Rozmowa na temat zmian zachodzących w przyrodzie w miesiącu marcu (dłuższy dzień, cieplejsze dni, mocniej grzeje słońce, coraz częściej słychać głosy ptaków). Manipulowanie materiałem przyrodniczym (fasola biała i bura, groch, ziarna kukurydzy). Wykonanie na tackach dowolnych kompozycji.
| - rozwijanie wyobraźni - segregowanie materiału po zakończonej zabawie
| - dziecko dostrzega istotne zmiany w pogodzie - dziecko układa ciekawe wzory
|
Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych [004]. Śpiew zbiorowy i indywidualny piosenek poznanych od początku roku. Zaznaczanie ruchem pierwszej miary taktu.
| - rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej - zachęcanie dzieci nieśmiałych do wykonywania piosenek indywidualnie
| - dziecko poprawnie wykonuje ćwiczenia - dziecko zna melodie i treści poznanych w ciągu roku piosenek
|
Rozwiązywanie zagadek. Zabawy dowolne wybranymi zabawkami.
| - doskonalenie logicznego myślenia - zwracanie uwagi na odkładanie zabawek na swoje miejse
| - dziecko prawidłowo rozwiązuje zagadki - dziecko wie gdzie zabawki mają swoje miejsce
|
CZWARTEK |
Rysowanie przy pomocy szablonów. Zabawy przy muzyce z wykorzystaniem chusty animacyjnej.
| - zwracanie uwagi na staranność wykonanego zadania - praca nad wyobraźnią
| - dziecko dokładnie wykonuje rysunek - dziecko aktywnie uczestniczy w działaniach z chustą
|
Opowiadanie B. Forma: Zimowe zabawy Misia Kuleczki w formie teatrzyku cieni. Zachęcanie dzieci do wcielania się w role bohaterów. Zabawa ruchowa Dotykamy śnieg.
| - przełamywanie bariery nieśmiałości - wzbogacanie słownika
| - dziecko występuje przed rówieśnikami - dziecko chętnie wciela się w role bohaterów
|
Zabawa ruchowa Przeszkody. Swobodne zabawy w kącikach zabaw.
| - zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałych
| - dziecko podejmuje zabawę z rówieśnikami
|
PIĄTEK |
Układanie puzzli i grzybków. Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych [017].
| - ćwiczenie spostrzegawczości - praca palców podczas manipulowania grzybkami
| - dziecko prawidłowo składa elementy - dziecko wypełnia wiekszość oczek grzybkami
|
Słuchanie wiersza B. Forma: Szanujemy zabawki. Oglądanie ilustracji przedstawiających bawiące się dzieci.
| - nazywanie przedmiotów widocznych na obrazkach - wyszukiwanie odpowiadających przedmiotom na obrazkach przedmiotów w sali
| - dziecko prawidłowo wykonuje zadania - dziecko wskazuje zabawki, o których mowa
|
Słuchanie bajki czytanej przez prowadzącą B. Kołodziej: Pamiętnik wielickiego skrzata. Rozmowy indywidualne podczas zabaw.
| - zachęcanie do swobodnej rozmowy podczas zabaw
| - dziecko z zainteresowaniem śledzi akcję bajki - dziecko odpowiada na pytania nauczycielki podczas swobodnych zabaw |