CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA |
CELE OGÓLNE |
CELE SZCZEGÓŁOWE |
PONIEDZIAŁEK |
Bębenki - zabawa ruchowa. Utrwalanie poznanych piosenek połączone z elementem ruchu. Oglądanie książek przy stolikach. Słuchanie opowiadania B. Forma: Czego uczy nas nasza Pani, połączone z wykonywaniem czynności o których mowa.
| - utrwalenie wiadomości o bębenku - reagowanie na umówione sygnały
| - dziecko reaguje na hasło bębenek - dziecko zna melodie i treści piosenek poznanych od początku roku szkolnego - dziecko z zainteresowaniem przegląda książki
|
Słuchanie wiersza B. Forma Kurczątko. Rozmowa na temat treści wiersza połączona z oglądaniem ilustracji. Zabawa ruchowa Kurczątka w skorupkach.
| - poznanie nowego wiersza - przybliżenie wyglądu i zwyczajów kiskląt
| - dziecko odpowiada na pytania związane z treścią wiersza - dziecko wie że kurczątko kiedy urośnie będzie kurą lub kogutem
|
Zabawy dowolne w kącikach zabaw
| - zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałych - wdrażanie do zachowania porządku po skończonej zabawie
| - dziecko uczestniczy w zabawach - dziecko po skończonej zabawie odkłada zabawki w wyznaczone miejsce
|
WTOREK |
Zabawa Ćwiczymy nawlekanie. Każde dziecko otrzymuje szablon jajka z grubej tektury z dziurkami o różnej wielkości oraz sznurówkę. Na sygnał prowadzącej dzieci przewlekają sznurówki przez dziurki.
| - wyrabianie sprawności manualnych - doskonalenie umiejętności przewlekania sznurówek
| - dziecko wie, na czym polegają czynności o których mowa w zabawie - dziecko przewleka sznurówki przez dziurki
|
Zabawy matematyczne Zajączki. Zabawa ruchowa Zajączki w kamizelkach.
| - stosowanie określeń: wysoko, nisko, obok - utrwalanie nazw kolorów
| - dziecko umieszcza zajączki w odpowiednich miejscach
|
Słuchanie bajki wybranej przez prowadzącą z wykorzystaniem ilustracji.
| - zachęcanie do obcowania z książką
| - dziecko słucha i w miarę swoich możliwości odpowiada na pytania związane z trecią bajki
|
ŚRODA |
Nauczycielka zwraca się szeptem do dzieci wypowiadając ich imię. Dzieci, które wskaże zajmują miejsca na brzegu dywanu. Śpiew zbiorowy piosenek połączony z elementem ruchu.
| - reagowanie na mowę szeptem
| - dziecko wykonuje polecenia mówione szeptem
|
Zabawa tematyczna Świąteczne śniadanie - poprzedzona oglądaniem ilustracji i zdjęć przedstawiających świąteczne dekoracje stołów. Praca plastyczna - naklejanie koszyczka i jajek wyciętych z kolorowego papieru.
| - wyrabianie poczucia estetyki - współdziałanie z nauczycielką podczas zabawy - naklejanie elementów w odpowiednich miejscach
| - dziecko pomaga w przystrojeniu wielkanocnego stołu - dziecko starannie przykleja elementy
|
Zabawy dowolne w kącikach zabaw. Manipulowanie klockami drewnianymi.
| - rozwijanie sprawności manualnych
| - dziecko wykorzystuje klocki zgodnie z ich przeznaczeniem
|
CZWARTEK |
Zabawy integracyjne ze śpiewem Uciekaj myszko, Balonik. Oglądanie ilustrowanych książeczek. Wyszukiwanie w nich pojazdów - naśladowanie ich charakterystycznych dźwięków.
| - utrwalanie melodii i tekstu znanych dzieciom piosenek - zachęcanie do obcowania z książką
| - dziecko chętnie uczestniczy w zabawie - dziecko wyszukuje pojazdy w książkach
|
Nauka piosenki B. Forma Wesoły zajączek. Łączenie śpiewu z elementem ruchu. Zabawa ruchowa Muzyka i zabawki. Wyklejanie szablonu zająca kawałkami bibuły karbowanej
| - poznanie nowej piosenki - łączenie ruchu ze śpiewem - ćwiczenie sprawności manualnych
| - dziecko wykonuje ruchy zgodnie z melodią piosenki - wykleja szablon zająca bibułą
|
Zabawy w kącikach tematycznych.
| - przestrzeganie ustalonych przez prowadzącą zasad podczas zabaw
| - dziecko bawi się wybraną zabawką
|
PIĄTEK |
Składanie obrazków z kilku elementów. Zabawy paluszkowe Sroczka, Babciu, babciu, Idzie kominiarz.
| - wyrabianie spostrzegawczości - doskonalenie aparatu słuchowego i ruchowego
| - dziecko prawidłowo składa obrazek
|
Szukamy zajączka - nauczycielka przygotowuje dla dzieci wycięte koszyczki z niespodzianką. Przypomina o tradycjach świątecznych, po czym pomaga dzieciom odszukać ukryte w sali koszyczki. Śpiew piosenek połączony z elementem ruchu o tematyce wiosennej
| - poznanie zwyczajów wielkanocnych
| - dziecko uczestniczy w poszukiwaniach koszyczków
|
Chętne dzieci rysowanie kredkami świecowymi na wybranym formacie kartki. Pozostałe zabawy w kącikach zabaw.
| - wdrażanie do wykorzystywania całej powierzchni kartki
| - dziecko rysuje w dowolny sposób |