aktualności | opinie o nas
dodaj   poleć  napisz
 
baza materiałów publikacje Celestyn Freinet pomoce  
 • baza materiałów 1966 / 79
 • publikacje 96 / 55
 • Celestyn Freinet 73
 • kalendarz 8
 • techniki plastyczne 29 / 141
 • kolorowanki 220
 • nasza galeria 312
 • galeria zdjęć 607
 • katalog haseł 96
Celestyn Freinet > korespondencja
KORESPONDENCJA - WSTĘP
Opracowanie: Beata Staniczek  Anna Przepióra  Małgorzata Gałwa  Anna Juszczyk  Halina Zapp  
W przedszkolu stosowana jest technika korespondencji międzyprzedszkolnej i międzygrupowej. Jest to technika bardzo wdzięczna dla małych dzieci, wyzwalająca aktywność w nawiązywaniu kontaktów społecznych i przyjaźni. Pomaga poznawać świat w toku rozwiązywania problemów oraz w praktycznym działaniu, którego dzieci są współtwórcami i współsprawcami. Korespondencja odbywa się z zaprzyjaźnioną grupą, klasą, przedszkolem czy szkołą w mieście, kraju czy nawet za granicą.

Technika rozwija umiejętności pisarskie (pisanie listu, redagowanie zaproszeń, zawiadomień, życzeń), rozwija język, ponadto umożliwia poznanie innego środowiska, problemów i przeżyć innych dzieci.

Formy korespondencji:
- listy, widokówki, zdjęcia
- gazetka z załączonym listem, wierszykami, rysunkami
- albumy tematyczne
- "rysowane listy"
- prace plastyczne
- listy dźwiękowe - nagranie informacji o sobie, szkole, piosenki, wierszyki
- listy na taśmie wideo
- spotkania korespondentów.

Zdaniem Freineta, technika korespondencji pozwala: "otworzyć okna na świat, wpuścić do klasy słońce, otworzyć dzieciom usta, niech mówią, piszą, malują, drukują, wycinają, rzeźbią".
odwiedzin: 10756721  
o serwisie podstawa programowa regulamin mapa serwisu kontakt panel administracyjny
Copyright © 2005-2017  Rok w Przedszkolu Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu